A hajdú-bihari megyeszékhelyen létesülő BMW-gyár az évtized közepétől állít majd elő tisztán elektromos autókat. A világmárka környezetkímélő modelljei elsőként itt gördülnek le a gyártósorról. A beruházás helyszínén a jövő év elején megkezdődik a központi irodaépület és a képzési központ építése. A csütörtöki találkozó célja a meghívott mintegy 60 beszállítói partnerrel fennálló együttműködések megerősítése volt – áll a közleményben.

Hirdetés

Palkovics László a konferencia nyitóelőadásában kifejtette: a 740 magyarországi autóipari gyártónak és beszállítónak köszönhető a bruttó nemzeti össztermék 13-15 százaléka. Az ágazat hazai munkavállalóinak száma több mint kétszeresére nőtt 2010 óta, a szektor 175 ezer magyar családnak biztosít megélhetést. A hazánkban évente elkészülő félmillió autó 95 százaléka külföldön talál gazdára, a beszállítóknál viszont majdnem fordított az arány, termékeik 90 százalékát belföldre értékesítik.

Az innovációs és technológiai miniszter hozzátette: a magyar kormány fő célja a járműiparban, hogy a hazai hozzáadott érték jelenleg 45-50 százalékos aránya 65 százalékra nőjön 2030-ra. Az iparági trendekkel lépést tartva, akár azok elébe menve élenjáró szerepre törünk az akkumulátorgyártásban, a hidrogéngazdaságban és az 5G területén. A high-tech gyártók és fejlesztők Magyarországra vonzása és a már letelepedett beruházók hazánkban tartása a nemzeti vállalkozások versenyképességét is erősíti. Azon dolgozunk, hogy a prémium gyártók mindegyike vegye igénybe Európa legnagyobb járműipari tesztpályája, a zalaegerszegi ZalaZONE páratlanul sokrétű szolgáltatásait.

A BMW Group debreceni gyára az első olyan üzem, ahol az új járműarchitektúra által a vállalat célkitűzései megvalósulnak. Az üzem követi új gyártási filozófiánkat: hatékony, zöld és digitális. Innovatív technológiákkal, fenntartható struktúrákkal és digitális hálózatokkal új mércét állít fel – mondta Andreas Wendt, a BMW AG Igazgatótanácsának beszerzésért és a beszállítói hálózatért felelős tagja a közlemény szerint.

Korábban írtuk