Jelentősen nőtt a Facebook nyeresége
Jelentősen emelkedett a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben.Jelentősen emelkedett a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben és 2017 egészében, köszönhetően a mobil eszközökön szerzett reklámbevételeknek.
Fotó: ShutterStock.com, illusztráció
Az amerikai közösségi hálózat árbevétele a december 31-én véget ért három hónapban 12 milliárd 972 millió dollár volt, éves összevetésben 47 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 48 százalékkal 12 milliárd 779 millió dollárra emelkedtek, ez jóval meghaladja az elemzők által várt 12,3 milliárd dollárt.
Az üzemi eredmény 61 százalékkal 7 milliárd 352 millió dollárra nőtt.
A nettó profit 4 milliárd 268 millió dollár volt, az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,44 dollárra rúgott. A decemberben elfogadott amerikai adótörvények 2,27 milliárd dollárt, részvényenként 77 centet vittek el úgy a negyedéves, mint az egész éves nyereségből. Az egyszeri adózási tételt nem számítva a negyedik negyedéves nyereség részvényenként 2,21 dollár volt, meghaladja az elemzők által várt 1,95 dollárt.
A tavalyi év egészében 47 százalékkal 40 milliárd 653 millió dollárra nőtt a Facebook bevétele, ezen belül a reklámokból származó bevételek 49 százalékkal 39 milliárd 942 millió dollárra kúsztak fel. Az üzemi eredmény 63 százalékkal 20 milliárd 203 millió dollárra, az adózás utáni nyereség pedig 56 százalékkal 15 milliárd 934 millió dollárra, részvényenként 5,39 dollárra nőtt.
Decemberben napi átlagban 1,4 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 14 százalékkal több mint egy évvel korábban. A FactSet pénzügyi szolgáltató által megkérdezett elemzők ennél valamivel nagyobb számra, 1,41 millióra számítottak.
A Facebook részvényei 4,17 százalékos nyereségben, 194,68 dolláron forogtak a New York-i tőzsdén csütörtökön, közép-európai idő szerint este fél hatkor. A befektetőket megnyugtatták a vállalatvezetés azon ígéretei, hogy a felhasználói élményekre összpontosítják figyelmüket, és többet tesznek annak érdekében, hogy az idővonalakon megjelenő tartalmak minősége és a felhasználók kötődése erősödjön.
(MTI)