Fotó: Szijjártó Péter, Facebook
Hirdetés

A tárcavezető a dél-koreai Sang-A Frontec új beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a cég tovább bővíti az elektromos akkumulátorokhoz szükséges műanyag alkatrészeket gyártó üzemét Szadán. A tízmilliárd forint értékű projektet az állam 1,4 milliárd forinttal támogatta, így hozzájárulva 55 új munkahely létrehozásához.

Beszédében mindenekelőtt kiemelte, hogy a kialakulóban lévő új világgazdasági korszakban minden a kiszámíthatatlanságról és a változásról szól, s ez alól talán egy kivétel van, a minden nehézség ellenére is töretlenül előrehaladó elektromos autóipari forradalom.

Aláhúzta: azok az országok fognak a győztesek közé tartozni az új korszakban, amelyek minél többet magukhoz tudnak vonzani az elektromobilitáshoz kapcsolódó beruházásokból.

„Magyarország természetesen benevezett ebbe a versenybe. Ez kőkemény verseny, hiszen a világ szinte valamennyi országa részt vesz benne” – fogalmazott.

Korábban írtuk

Majd rámutatott, hogy hazánk jó alapokról indul, ugyanis az elmúlt évtizedekben az európai autóipar fellegvárává vált, és az elektromos átállás terén is a „bajnokok” közé tartozik.

Erre példaként hozta fel, hogy a magyar autóipar tavaly óriási csúcsot döntött, termelési értéke átlépte a 12 ezer milliárd forintot, ami 31 százalékos bővülés egy év alatt, és a lendület idén is kitart.

A nemzetközi versenyképességet pedig jól demonstrálja a szektor 90 százalékos exporthányada, és ez azt jelenti, hogy Magyarország a világ 20. legnagyobb autóipari exportőre, miközben a lakosságszámot tekintve csak a 95. helyen áll.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az Európai Unió az elmúlt években olyan politikai döntéseket hozott, amelyek nyomán az autóiparnak át kell állnia elektromos alapokra. A folyamatba több tízmilliárd eurót invesztáltak, épülnek a gyárak a kontinensen, és a versenyben Magyarország az élen jár, miután hazánk 2022-ben a világon a negyedik legtöbb elektromos akkumulátort gyártotta, az elmúlt 15 hónapban ez volt rendre az első számú exporttermék – tette hozzá.

„Ha nem sikerül magunkhoz vonzani az új autóipari korszak beruházásait, akkor az munkahelyek ezreinek elvesztésével és annak veszélyével jár” – figyelmeztetett.

Ezzel kapcsolatban pedig üdvözölte, hogy Magyarország a nyugati autógyártók és a keleti elektromos akkumulátorgyárak találkozási pontjává vált.

Szavai szerint ez azért is fontos, mert az elektromos autóipar nem csak fejlett technológiát hoz magával az országba, nem csak jól képzett munkaerőre van szüksége, hanem nagyon komoly kutatás-fejlesztési, innovációs potenciált is jelent.

A miniszter végül arra is kitért, hogy a dél-koreai vállalatok egyre nagyobb szerepet játszanak a magyar gazdaság növekedésének fenntartásában, minthogy az elmúlt négy évben háromszor is a kelet-ázsiai országból érkezett a legtöbb beruházás hazánkba.

Ennek nyomán mára a dél-koreai cégek alkotják a negyedik legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, ami meglátszik a kétoldalú kereskedelmi forgalmon is, az ugyanis tavaly 37 százalékos növekedés után megközelítette a hétmiliárd dollárt, ami hatalmas rekordnak számít – tájékoztatott.