Így született meg a www.hungarianfoodexport.com oldal, jelenleg 200 magyar élelmiszeripari szereplő termékeinek angol nyelvű aktuális katalógusa, ahol az egyes termelőkhöz elérhetőséget is találnak a külföldi érdeklődők.

Hirdetés

A járvány elültével újraindultak a nagy élelmiszeripari kiállítások is, ezeken fontos jelen lenni, emellett azonban elindult az AMC Hungarian Food Business programja, melynek keretében világszerte üzletfejlesztési találkozókat szervez az Agrárminisztérium intézménye – tudtuk meg Giczi Gergely ügyvezetőhelyettestől. E találkozók keretében hazai termelőket kapcsolnak össze külföldi beszerzőkkel.

Az elmúlt időszakban Barcelonában, Madridban, Dublinban, Helsinkiben, Tokióban, Hongkongban és Csíkszeredában is sor került ilyen találkozókra az AMC szervezésében. Tervben van Indonézia és Szaúd-Arábia is – mint Giczi Gergely felhívta a figyelmet, a stratégiatervezés során az egyes országok népesedési mutatóit és GDP-jét érdemes figyelembe venni, mivel ez mozgatja az élelmiszerpiacot.

A Demokrata.hu érdeklődésére Ondré Péter elmondta, hogy a magyar élelmiszer- és élelmiszeralapanyag-export 95 százaléka Európába irányul, legfontosabb piacaink – ABC-sorrendben – Ausztria, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Németország, Olaszország, Románia és Szlovákia. Ugyanakkor nagy potenciál van a keleti világban – tette hozzá az ügyvezető igazgató. Azt is megtudtuk, hogy a legnagyobb kereslet a magyar biotermékek iránt mutatkozik.

A külföldi találkozók során a magyar szereplők megismerik az adott piac sajátosságait, például az árképzés hátterét, a helyi áfa mértékét, a konkurencia árpolitikáját, és személyes találkozások nyomán új értékesítési lehetőségek nyílnak előttük. Ondré Péter és Giczi Gergely hangsúlyozta, hogy az üzletet a termelőknek és a kereskedőknek kell megkötniük, az AMC utóbbiak eléréshez nyújt nélkülözhetetlen segítséget.

Korábban írtuk

A külföldi beszerzők hazai tájékozódását is segíti az AMC, ezt szolgálja október 20. és 22. között a budapesti Hungexpo területén az immár 81. alkalommal megrendezendő Országos Mezőgazdasági Kiállítás és Vásár, mely idén a legnagyobb és legolcsóbb családi fesztiválként is várja az érdeklődőket – a családok két gyerekig mindössze 2000 forintos belépő ellenében vehetnek részt a programokon.

Emellett továbbra is lesznek belföldi élelmiszerkampányok, idén a sertésre, a baromfira és a hazai gyümölcsre fókuszál az AMC.