Magyarország az önvezető járművek kutatási központja
Magyarország az önvezető járművek és az ahhoz tartozó távközlés kutatási központja - jelentette ki a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára.Magyarország az önvezető járművek és az ahhoz tartozó távközlés kutatási központja – jelentette ki a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Lepsényi István az M7-es autópálya és Zalaegerszeg között tervezett okos útszakasz építéséről közölte: a fejlesztés célja, hogy azok az önvezető járművek, amelyek jól teljesítenek a zalaegerszegi tesztpályán, a gyorsforgalmi útszakaszon is közlekedhessenek. Ez az útszakasz lesz az intelligens autópálya rendszer első szakasza.
Kérdésre válaszolva kifejtette: a tervek szerint 15 év múlva már olyan gépjárművek közlekednek majd, amelyekbe már nem is kell beülnie a vezetőnek. Mindez azonban óriási mennyiségű technikai fejlesztést igényel egyebek mellett a járműgyártóktól, az infrastruktúrától és meg kell alkotni az okos városokat (smart city) is.
Az államtitkár a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a zalaegerszegi tesztpályáról kiemelte: Európában nincsen olyan tesztpálya, ahol ki lehet próbálni az úgynevezett autonóm, önvezető járműveket. A zalaegerszegi tesztpálya egy teljesen egyedi lehetőség.
A pálya első szakaszának építése 2018 első negyedévében indul és remélhetőleg jövő év végére már össze lehet majd kapcsolni a tesztpályát az intelligens útszakasszal.
Az M7-es autópályát és a zalaegerszegi tesztpályát összekötő útról elmondta: az okos utak adatokat gyűjtenek a környezetükről, a forgalomról és továbbítják azokat az okos útszakaszokon közlekedő intelligens járműveknek.
Lepsényi István hozzátette: az okos út és a tesztpálya is állami forrásból valósul meg, a tesztpálya építésére már 6 milliárd forintot átutaltak.
MTI