Mindez jó előjel a karácsonyi időszakra nézve, így a szövetség optimistán várja az ünnepi forgalmi adatokat.

Hirdetés
Fotó: ShutterStock/Julia Zavalishina

A személyes megszólítás hozza a pénzt

Neubauer Katalin főtitkár az InfoRádióban elmondta:
„Azok a kereskedők járnak a legjobban, akik minél közvetlenebbül érik el a vásárlóikat. A személyes hangvételű marketing ma már kulcsfontosságú.”

Az ünnepi roham az elmúlt két hétben indult be igazán, és meglepő módon az idei Mikulás-forgalom erősebb volt, mint az elmúlt években. A szövetség abban bízik, hogy a karácsony is legalább ilyen eredményeket hoz majd.

Két világ: online vs. bolti vásárlás

Továbbra is élesen elkülönül az online és a fizikai bolti vásárlás. Az online térben a vevők korábban kezdenek vásárolni, mivel a szállítás körüli bizonytalanságok miatt nem merik az utolsó pillanatra hagyni a rendeléseket. Ezzel szemben az utolsó két hétben a boltokban pörög fel a forgalom igazán.

A főtitkár szerint karácsonykor egyre többen választanak élményajándékokat, élménykuponokat vagy ajándékkártyákat, amelyeket később lehet levásárolni. Ez az új trend kedvező hatással lehet a kereskedelemre.

Nehéz helyzetben az élelmiszer-kereskedelem

A pozitívumok mellett fontos megjegyezni, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem komoly gondokkal küzd. Az árréssapka jelentősen nehezíti a gazdálkodást, így ebben a szektorban sokkal kisebb a mozgástér és az ünnepi lendület is visszafogottabb lehet.

Kevesebb ajándékvisszaváltás, tudatosabb vásárlás

Érdekesség, hogy az elmúlt években látványosan csökkent azoknak a száma, akik karácsony után visszavitték a nem tetsző ajándékokat. Úgy tűnik, a vásárlók tudatosabbak, jobban átgondolják, mit vesznek – ez pedig a boltok számára is kiszámíthatóbb forgalmat jelent.