Nem jár útdíj-emeléssel az autópályás koncesszió
Az állampolgároknak és az áruszállítóknak, de költségvetésnek sem kerül majd többe, ha a minapi kiírás nyomán a kormány koncesszióba adja a gyorsforgalmi úthálózatot. Fontos: a tulajdonjog is az államnál marad – írja Kacsoh Dániel a Mandineren megjelent elemzésében.Harmincöt évre koncesszióba adna az állam mintegy kétezer kilométeres autópálya-hálózatot, a koncesszió magában foglalja a felújítást, az üzemeltetést, a fenntartást és a bővítést is, az erről szóló felhívást a Nemzeti Koncessziós Iroda tette közzé még a múlt héten az uniós közbeszerzési közlönyben – számolt be róla a napokban a hírportál.
A Kormányzati Tájékoztató Központ közleménye úgy fogalmaz, több más európai országhoz hasonlóan a kormány döntése értelmében Magyarország is koncessziós eljárás útján valósítja meg az autópálya-felújításokat, tekintettel arra, hogy az uniós tárgyalások eredményeképpen várhatóan sem a helyreállítási alap, sem a következő hétéves közös költségvetés keretéből Magyarország nem tud majd önállóan autópályát építeni. A tájékoztatás szerint
a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére ezáltal gyorsabb ütemben kerülhet sor,
a koncessziós modell finanszírozása az államadósság-kezelés „konzervatív kormányzati kereteiben valósul meg, az államadósság érdemi növelése nélkül”.
A további részletekről IDE KATTINTVA a Mandineren olvashatnak.