Pálinkaháború a Tescóban
Kivonta a forgalomból a Panyolai Szilvórium Zrt. 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinkáját a Tesco-Global Áruházak Zrt., a már megvásárolt ital árát visszatérítik a vásárlóknak.Kivonta a forgalomból a Panyolai Szilvórium Zrt. 0,5 literes kiszerelésű Szatmári ágyas szilvapálinkáját a Tesco-Global Áruházak Zrt., a már megvásárolt ital árát visszatérítik a vásárlóknak – közölte honlapján az áruházlánc. A pálinkagyártó szerint a termék minősége megfelelő, a kivonással a társaság lejáratása a cél.
A www.tesco.hu oldalon közzétett közleményben a társaság azt írta, a 05/08/2016 tételazonosítóval rendelkező terméket kivonták a forgalomból, és megkérik azokat a vásárlókat, akik már megvásárolták a terméket, hogy hozzák vissza, azt bármelyik áruházban, a blokk bemutatásának hiányában is visszaveszik.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. az MTI szerda délutáni megkeresésére azt írta, a társaság a Vas Megyei Kormányhivatal, Élelmiszerlánc-biztonsági, Növény- és Talajvédelmi Főosztály határozata alapján kezdeményezte és hajtotta végre a termék visszahívását. „A termékkel kapcsolatban minőségbeli problémát tapasztaltak érzékszervi vizsgálat során”- írták rövid közleményükben.
A terméket gyártó társaság ugyanakkor az MTI-vel közölte: „a pálinka minősége megfelelő, a termék körüli negatív megnyilvánulással vélhetően a Panyolai Szilvórium Zrt. lejáratása a cél”.
Tájékoztatásuk szerint a Tesco közleményét megelőző Nébih-ellenőrzés kizárólag szubjektív – mérésekkel nem alátámasztott – érzékszervi vizsgálatot takart, amelyre hivatkozva kezdeményezte a hatóság az adott gyártási tételre vonatkozó termékvisszahívást.
Az ellenminta laboratóriumi elemzéssel teljessé tett vizsgálata viszont azt igazolta, hogy a termék minősége megfelelő, egészségre ártalmas anyagot nem tartalmaz – olvasható a Panyolai Szilvórium Zrt. tájékoztatásában.
Hozzátették, a több fogyasztói elismerést és szakmai díjat elnyert vállalkozás tulajdonosa nem tartja meglepőnek ezt a kiélezett piaci időszakban megtörtént ellenkampányt, de változatlanul a minőségi pálinkagyártást és a fogyasztói elégedettséget tartják az első számú szempontnak.
MTI