Fotó: Anton Pentegov / Shutterstock.com
Hirdetés

A korábbi stratégia, amelyet Ola Källenius vezérigazgató három éve mutatott be, a luxusmodell-választék erőteljes bővítésére épült. A cél akkor az volt, hogy a cég stabilan kétszámjegyű nyereséghányadot érjen el, ezért a stuttgarti gyártó a magasabb árréssel értékesíthető autókra helyezte a hangsúlyt. A vállalatvezetés akkori érvelése szerint a koronavírus-járvány utáni, különleges piaci helyzet kedvezett a drágább modellek iránti keresletnek, és ezt kívánták kihasználni.

Azonban a világpiac azóta jelentősen megváltozott: a kereslet több kontinensen visszaesett, a kínai piac pedig különösen kellemetlenül érintette a gyártót. Ezzel párhuzamosan az Egyesült Államok által kivetett importvámok további terheket róttak a cégre, ami a gyártási és értékesítési struktúra újragondolására kényszerítette a menedzsmentet. A lap szerint a döntéshozók most arra jutottak, hogy a prémiumszegmens szélesebb kínálatával stabilabban tudják tartani a vállalat eredményességét.

Hivatalos bejelentés ugyan még nem történt, de iparági források azt mondták a német sajtónak, hogy a vállalatvezetés már készül az új irány kommunikációjára. A változás jelentős visszalépést jelent a korábbi luxusstratégia szellemiségéhez képest, amelyet a nemzetközi sajtó annak idején a „The Economics of Desire” néven ismert meg.

A döntés hátterében tehát egyértelműen a globális autópiac átrendeződése áll, és minden jel arra mutat, hogy a német autógyártó ezentúl kiegyensúlyozottabb modellpolitikával próbálja visszaszerezni piaci lendületét.