A S&P Global Market Intelligence adatai szerint tovább csökkennek a tengeri szállítási árak, ez azonban kivételesen nem jó jel, mert nem a kikötők alacsonyabb leterheltsége és az ellátási lánc zavarainak enyhülése, hanem a kereslet visszaesése az egyik fő ok. Az árakat a koronavírus-járvány tornászta az egekbe, egy hagyományos konténer szállítási költsége kétezer dollárról tavaly nyárra tízezerre ugrott. Az elmúlt három hónapban azonban egyre olcsóbban lehetett szállítani a konténereket és a szárazárut, a szokásos árcsúcsot a vártnál korábban érték el – számolt be a CNBC az elemzés eredményéről. 

Hirdetés

A piac szezonalitásából adódóan a száraz ömlesztett áru fuvardíjai jellemzően a harmadik negyedévben érik el a csúcsot; a legfrissebb kilátások szerint azonban arra számítunk, hogy ez idén a második negyedévben megtörtént – írták.

Modellszámításuk szerint a főbb nyersanyagok tengeri szállításának árbarométere, a Baltic Dry Index várhatóan 20-30 százalékkal csökken az év során, mielőtt 2024-ben némileg helyreállna.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.

Korábban írtuk