Csen Hsziang-csün, Hunan tartomány kereskedelmi hivatalának főigazgatója az első Kínába induló exportvonat ünnepélyes elindításán a Rail Cargo Terminal – BILK Zrt. fővárosi székhelyén 2017. november 27-én. MTI/Illyés Tibor
Hirdetés

A kétezres évek két intenzív befektetési időszakát követően újabb nagy kínai beruházási hullám indulhat Magyarországon, amelynek komoly lökést ad a CATL debreceni akkumulátorgyárának építése – idézi a Világgazdasághoz eljuttatott közlemény Vu Vanliangot (angol átírással Wu Wanliang), a kínai befektetéseket támogató Capital Bridge tulajdonosát.

A szakember felidézte: a Magyarországra érkező keleti, elsősorban kínai befektetések mértéke és arányának növekedése nem simul be az általános európai irányzatba. Európában, összhangban a világméretű trendekkel, a 2016–17-es csúcs után, az elmúlt években visszaesett a kínai működőtőke beáramlása, tavaly is csak koronavírus-járvány miatt mélypontnak számító 2020-as évhez képest mutatott fel némi növekedést.

Eközben az elmúlt években Magyarország vonzotta a legtöbb kínai tőkét a kelet-közép-európai térségben, 2018 óta – a 2020-as Covid-időszakot minimális visszaesését leszámítva – folyamatosan növekedés mutatva.

A magyar politika a legnyitottabbak közé tartozik Kína irányába, és ez a gazdasági kapcsolatok fejlődésében is jelentős szerepet játszik.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.

Korábban írtuk