Hirdetés

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a zöldmezős beruházást bejelentő budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy a kínai vállalat ezzel Magyarországon hozza létre az elektromobilitási stratégiájának európai bázisát az elektromos és intelligens autóiparhoz kapcsolódó termékek gyártása terén.

Az ötmilliárd forintos fejlesztést az állam 1,5 milliárd forinttal támogatja, aminek nyomán a meglévő 180 mellé 35 új munkahely jön létre – közölte.

Beszédében a külügyminiszter hangsúlyozta, hogy a magyar gazdaság gerincoszlopa az autóipar, amely forradalmi megújuláson megy keresztül globálisan. Szerinte ez most a világgazdaság „legmeghatározóbb és legnagyobb hatású folyamata”, s ezért amelyik ország sikeres tud lenni ezen a téren, az hosszú távú gazdasági növekedésre és versenyelőnyre tesz szert.

„Minden túlzás nélkül állíthatjuk, hogy Magyarország ennek az átállásnak a bajnoka” – jelentette ki. Erre példaként említette, hogy hazánk az elektromos akkumulátorok ötödik legnagyobb exportőre, s az elektromos meghajtáshoz szükséges egyéb megoldások kifejlesztése is a gazdaság fontos szegmensét képezi.

Szijjártó Péter rámutatott: a keleti vállalatok előretörése itt is jól látható, így alapvetően meghatározza majd az európai országok gazdasági versenyét a jövőben, hogy ezek a cégek hova hozzák a beruházásaikat a kontinensen. Mint mondta, ebben Magyarország jól teljesít, ami a keleti nyitás politikájának köszönhető.

„A forradalom szelét ma már keletről fújják” – fogalmazott.

Tájékoztatása szerint az autóipar 160 ezer embernek ad munkát Magyarországon, és a teljes feldolgozóipari kibocsátás csaknem 30 százalékáért felelős. A 90 százalékos exportaránnyal dolgozó ágazat termelési értéke tavaly meghaladta a 9400 milliárdot.

A miniszter aláhúzta, hogy Magyarország sokat profitál a Kínával folytatott gazdasági és politikai együttműködéséből. A kétoldalú kereskedelmi forgalom például folyamatos rekordokat dönt, tavaly 11 százalékos növekedés után meghaladta a 11 milliárd dollárt. A kínai beruházások értéke pedig átlépte az ötmilliárd dollárt.

Úgy vélekedett, hogy az európai politika képmutató a kínai gazdasági kapcsolatok ügyében, ugyanis miközben a nagyobb országok bírálni próbálják a kisebbeket a Kínával fenntartott viszonyuk miatt, épp ők kötik a legnagyobb üzleteket.

„Mi továbbra is a praktikus, pragmatikus, kölcsönös tiszteleten alapuló együttműködésre fogjuk helyezni a hangsúlyt Kínával, a képmutatást meghagyjuk azoknak, akik elég nagyok ahhoz, hogy mást mondjanak, mint amit csinálnak” – mondta.

Korábban írtuk