A multimédiás és a design Oscaron nyert a Néprajzi Múzeum
Dubajban Magyarországnak tapsolt a világ: a Liget Budapest keretében megépült intézmény, a budapesti Néprajzi Múzeum két digitális fejlesztése is díjat nyert a múzeumi multimédia Oscarjaként is emlegetett rangos F@IMP fesztiválon.
A dubaji fesztiválon a Múzeumok Nemzetközi Tanácsa (ICOM) hivatalos bizottsága díjazta a Néprajzi Múzeum új állandó kiállításának multimédiás hálózatát, amely 3000 négyzetméteren, interaktív térképekkel, animációkkal és filmekkel kelti életre több mint 3600 eredeti tárgy történetét, valamint az EthnoFusion alkalmazást, amely a zenei alkotás élményét kapcsolja össze a népzenei örökséggel.
A dubaji győzelem az év csúcspontja volt, mert a Néprajzi Múzeum rekordévet zárt: 2025-ben két Red Dot-díjat nyert, bekerült a Luigi Micheletti-díj döntősei közé, a „Székelyek – Örökség mintázatok” kiállítás elnyerte az Év Kiállítása 2025 címet, kiadványa, a ZOOM katalógus pedig három nemzetközi designdíjat is hazahozott.
A múzeum ezzel a nemzetközi szakmai elitbe emelkedett – a Red Dot-ot a „designvilág Oscarjának” nevezik. A Néprajzi Múzeum 2025-ben nemcsak a díjakat gyűjtötte, hanem egy új fejlesztéssel lezárta a magyar muzeológia történetének legnagyobb digitális költözését is.

A Néprajzi Múzeum sikere a Liget Budapest Projekt újabb diadala is: a Városliget megújult, zöldebb, élhetőbb, és immár világszinten is elismert kulturális központ.
