Hirdetés

Todd Phillips, a Másnaposok és egyéb kommersz vígjátékok rendezője egy éven keresztül kampányolt azért, hogy relatív alacsony költségből, de maximális szabadság mellett dolgozza fel Batman fő ellenségének eredettörténetét. A nyolcvanas évek elején játszódó Jokerben egy lecsúszott és tehetségtelen komikust láthatunk, aki bohócnak öltözött reklámemberként keresi a kenyérrevalót. A férfit mentális problémái miatt állandóan megalázzák, mígnem egy nap elpattan benne a húr: meggyilkol három kötözködő, jómódú egyetemistát, tettéből pedig az aktuális politikai választásokon propaganda válik. Joaquin Phoenix élete alakításában az emberi lélek olyan mélységébe ránt le, ahová még egyetlen képregény-adaptáció sem merészkedett. A végtelenül realista, mégis abszurd ábrázolásmód kettősségét a Taxisofőrre emlékeztető drámai cselekmény és a groteszk, démoni címszereplő kontrasztja alkotja, a hatást pedig az elképesztő operatőri munka fokozza a végletekig. A maga műfajában a legjobb film A sötét lovag óta, és nagyon reméljük, hogy az Oscar-átadáson is találkozunk vele.