Hirdetés

A rendszerváltás előtt a mások mellett Vitézy László nevével fémjelzett Budapesti Iskola nevet viselő mozgalom célja az volt, hogy az alkotó dokumentarista elemekkel tarkítva kritizálja a szocializmus visszásságait. És mielőtt megteremtette volna saját, megkülönbözhetetlen stílusát, ebbe a közegbe tartozott Tarr Béla is, lesújtó képet festve a hetvenes-nyolcvanas évekről a Családi tűzfészekkel, majd a hasonló hangulatú Panelkapcsolattal. Utóbbiban Koltai Róbert és Pogány Judit egy házaspárt alakít, akik folyamatosan veszekednek: az asszony háztartásbeliként neveli a gyermeküket, szenved az egyedülléttől és a mindennapok monotóniájától, míg a férfi dolgozni jár, társasági életet él, és nehezen viseli a nő kiborulásait, a kapcsolatuk megmentésére tett ügyetlen kísérleteik pedig szinte csak rontanak a helyzeten. Kifejezetten lélekölő drámáról van tehát szó, amely kiváló alakítások segítségével tökéletesen illusztrálja a múlt rendszer kilátástalanságát és végtelen szürkeségét. És bár Tarr életművében korántsem a legkiválóbb darab, megérdemli a figyelmet, ráadásul most limitált ideig mozivásznon, rekonstruált változatban tekinthetjük meg.

Korábban írtuk