Hirdetés

Egy nagypapa a Magyarországon is elterjedt csalás áldozatává válik: késő este felhívják magukat rendőrnek kiadó idegenek azzal, hogy unokája súlyos balesetet okozott, kórházba került, és kártérítési eljárás fog indulni ellene. Mindezt azonban meg is úszhatja, ha a sértetteket néhány órán belül egy komolyabb összeggel kiengeszteli. Az öreg azonnal össze is szedi megtakarított pénzét, átadja a bűnözőknek, majd sokkot kap, amikor az unokája hazaérkezik, és rájön, hogy átverték. A fiú nem bízik a rendőrség lassan őrlő malmai­ban, ezért inkább úgy dönt, maga ered az elkövetők nyomába. A Mindenki című rövidfilmmel Oscar-díjat nyerő Deák Kristóf első mozifilmje úgy indul, mint egy amerikai mintákat követő, de Budapest külvárosába átültetett thriller. Így eleinte vakarhatjuk is a fejünket, ahogyan a szürke irodista főszereplő Sherlock Holmes tempóját is megszégyenítve göngyölíti fel az ügyet, sokszor a vakszerencsének köszönhetően. Hamar kiderül azonban, hogy maga a rendező sem veszi igazán komolyan történetet. Az unoka a játékidő második felében képes arra a ritka bravúrra, hogy a feszültség megőrzése mellett szatirikus hangnemben fogalmazzon meg kritikát a társadalomról és a tömegpszichózis erejéről.

Korábban írtuk