Hirdetés

A kortárs improvizatív zene kiemelkedő hazai képviselője az immáron tíz éve létező trió formáció, amely nevéhez illően a basszushangszer tudatos mellőzésével valósítja meg játékában a zenei egyensúlyt. A legkeresettebb hazai szaxofonosok közé tartozó, egyben jeles zeneszerző, Ávéd János két társa is a magyar jazz elitjébe tartozik: a gitáros Fenyvesi Márton és a dobos Benkó Ákos. Második lemezük érdekessége, hogy az Opus Jazz Clubban korábbi koncertjeiken rögzített zenei anyagból állította össze a progresszív zenei törekvések legfontosabb hazai támogatója, az említett fővárosi jazzklubot is üzemeltető Budapest Music Center.

A tíz kompozícióból hetet a zenekarvezető, egyet Feny­vesi jegyez, és két közös szerzeménnyel egészül ki a repertoár. Az egyensúly keresése és megtalálása megnyilvánul a különféle zenei stíluselemek és vonulatok közötti eligazodásukban is, a klasszikusoktól a népzenéig, a jazztől a posztrockig. A három muzsikus művészetére külföldön is felfigyeltek, és Ávédnak az univerzumot idéző soundját, Fenyvesi éteri hangzásvilágát és Benkó Ákos markáns dobjátékát mint „a népi bölcsesség és a kifinomult költői elképzelések elegyét” egyenesen Bartók és Kodály tevékenységéhez hasonlították.

Szokatlan, de kifejező a zenészek világnézeti felfogására nézve, hogy mind az album, mind az egyes darabok címeit is csupa kisbetűvel írták, ezzel is a halandóságot kívánva kifejezni.

Korábban írtuk