Hirdetés

Jóllehet egy múzeum alapvetően nem közoktatási intézmény, vagyis nem egy szó szoros értelemben vett iskola, mégis kiemelt feladata a tanítás. Vagy még inkább a szórakoztatva tanítás. Ezt figyelembe véve kell megalkotnia gyűjteményét és kiállítási programját, amire aztán élményszerű oktatási programot szervezhet. Egy-egy múzeumpedagógiai foglalkozás során természetesen figyelembe kell venni a gyermekek életkori sajátosságait, így a múzeumpedagógusnak nemcsak alapos tárgyi és tudományos felkészültségre van szüksége, hanem pszichológiai és pedagógiai ismeretekkel is rendelkeznie kell ahhoz, hogy az általa vezetett alkalmak a tanulás mellett valódi élményt kínáljanak az óvodás, az általános és középiskolás tanulók számára. Ehhez nyújtanak segítséget a Múzeumi iránytű sorozat kötetei, köztük a közelmúltban megjelent Sokszínű múzeumpedagógia két könyve, mely az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán a 2014/15-ös tanévben múzeumpedagógusként végzett hallgatók – köztük Környei Ágota, Kósi Anita, Várnainé Balogh Beáta és Győry Hedvig – publikációi közül válogat. A kötet – alkalmazkodva a múzeumok gyűjtőköréhez – öt nagyobb témaegységre csoportosítja az írásokat, így a művészeti nevelés, a történet-, a természettudomány és a néprajz témakörei mellett a múzeumpedagógia gyakorlati kérdéseit is górcső alá veszi. A tanulmánykötet nemcsak az egyetemi hallgatóknak és a múzeumi szakembereknek hasznos olvasmány, de a múzeumpedagógia iránt érdeklődők is sok érdekességet és hasznos információt találhatnak benne.

Korábban írtuk