Hirdetés

Alig akad olyan műfaj, amelyben Bereményi Géza ne próbálta volna ki magát. Még a vasfüggöny leomlása előtt készített rendszerkritikus drámát (Eldorádó), a kilencvenes évektől pedig olyan alkotások fűződnek a nevéhez, mint például a vígjátéki elemekkel és szexualitással átitatott, különös hangulatú dráma, A turné vagy a Hídember című modern történelmi klasszikus. De akkor is a magyar kultúra meghatározó alakjává vált volna, ha soha nem áll kamera mögé, hiszen írt dalszöveget Cseh Tamásnak, színdarabot, forgatókönyvet, novellát és regényt, és minden területen kimagaslót alkotott. Ha valakire, akkor rá igaz a közhelyes szófordulat: egy élő legenda. Így minden bizonnyal akkor is emlékezetes dokumentumfilm születne róla, ha csak leültetnék a kamera elé mesélni. A műfaj nagy veteránja, Papp Gábor Zsigmond azonban nem elégszik meg ennyivel, archív és újrajátszott jelenetekkel ábrázolja ezt a páratlan életutat, miközben Bereményit a filmben az egyik legtehetségesebb fiatal rendező, az Akik maradtakat jegyző Tóth Barnabás kérdezi. Generációk és első osztályú művészek találkozását követhetjük tehát a vásznon, akiknek nem győzzük inni a szavait, függetlenül attól, hogy alkotásról, történelemről, rendezői látásmódról vagy személyes történetekről mesélnek-e éppen.

Korábban írtuk