Hirdetés

Rachel a reggeli csúcsforgalomban rádudál egy idegenre, és nyilván nem sejti, hogy a dzsip volánja mögött ülő férfinak ez élete legrosszabb napja, és alig várja, hogy a dühét valakin levezesse. A Disturbiát és az Éjszakai járatot jegyző Carl Ellsworth forgatókönyvíró biztos kezű, ám nem túlságosan ambiciózus alkotó: thrillerei kétségkívül szórakoztatóak és izgalmasak, de még csak kísérletet sem tesznek a műfaj megújítására. Ugyanez elmondható a Tébolyról is, a másfél órás, villámsebesen pergő történet ügyesen kombinálja az Összeomlás és a Párbaj alap­ötletét, a macska-egér harc kellőképpen feszült, a játékidő második felében fel-felbukkanó logikátlanságok akasztják meg néha a lendületet. A százharminc kilósra hízott Russell Crowe ugyanakkor lehengerlően alakítja a bekattant, elszabadult hajóágyúként tomboló átlagembert, aki már a puszta fizikumával megfélemlít bárkit. Szimpatikus, hogy a film szőrmentén megfogalmaz ugyan némi kritikát az amerikai társadalom lelkiállapotáról, ám nem akar többnek látszani önmagánál: a szórakoztatásra törekszik a kilencvenes évek stílusában.

Korábban írtuk