Hirdetés

Ahhoz, hogy az indiai filmek szép lassan beszivárognak Európába, lassan már hozzászokunk. Hiszen a nagy számok törvénye alapján (Bollywoodban ugyanis évente több mint ezer film készül) van közöttük jó néhány, melynek mondanivalójával mi is azonosulni tudunk, nem beszélve arról, hogy olykor jólesik a kanapén ücsörögve egy távoli országgal, kultúrával ismerkedni. Az indiai szépirodalommal vagy legalábbis indiai származású író regényével azonban a filmeknél jóval kisebb számban találkozhatunk.

Míg az indiai filmek központi témája leginkább a szerelem, addig a jelenleg Bostonban élő, ám indiai gyökerekkel rendelkező, első kötetes Namrata Patel regénye ennél sokkal mélyebbre ás, és a gyökereket, a kapcsolódási pontokat, vagyis az elvesztett identitást keresi és boncolgatja. A főszereplő, Meena Dave fotóriporterként járja a világot, örökbe fogadó szüleit egy balesetben elvesztette, állandó otthona sincs. Mígnem egy váratlan örökség, nevezetesen egy bostoni lakás a feje tetejére nem állítja az életét. A Mérnökház lakóit – három különös és szórakoztató indiai hölgyet és egy fiatal férfit – ugyanis különös szövetség kapcsolja össze, melynek mozaikdarabkáit összerakva akarva, de inkább akaratlanul Meena is kénytelen szembenézni múltjával, származásával. Az írónő bemutatkozó műve jól felépített identitásregény, melyet elolvasva mindannyian feltesszük magunkban a megkerülhetetlen kérdést: kik is vagyunk mi voltaképpen?

Korábban írtuk