Játékos
Makám: Encián, Z. Paraván Kiadó, 2019Sík Sándor verseire komponált zenét Krulik Zoltán, és ezzel meg is született a Makám legújabb CD-je. Sík Sándor költő volt, műfordító, irodalomtörténész, Radnóti keresztelője, piarista tanár és tartományfőnök, aki azt vallotta, hogy „magyarnak lenni Szent István tanítása szerint erkölcsi fogalom”. Bár 1948-ban Kossuth-díjat kapott, a hatalom nagyot tévedett, amikor azt hitte, afféle kirakatszemélyként megveheti magának: elutasította még a békepapi mozgalmat is.
Ritka pillanat az olyan, mint amilyet e kivételes embernek szentelt lemezen tapasztalhatunk: vers és zene teljesen összeforrt. A tizenkét számból álló albumon nyolc felvétel Sík Sándor líráját eleveníti meg, és a fennmaradó négy kompozíció is az ő szellemi univerzumához igazodik. A világzene egyik hazai szülőatyjaként is tekintett Makám hagyományosan a Kárpát-medence és a Balkán folkkincsére épít, ötvözve mindezt a klasszikus zenével, a rockkal, és időnként, egy-egy villanás erejéig a jazzel is. A zenekarban legújabban a női énekhang kapott vezető szerepet, nem egy tehetséges énekesnő indult útjára a Makámból, és valószínűleg ez a sors vár az Encián szólistájára, Bede Sárira is. Az anyag egyszerre játékos és lelkesült, tűnődő és melankolikus, hittel teli, emellett észrevehető benne némi rockos hatás is. Utóbbi különösen ott erősödik fel, ahol a Sík-verssorok drámaibb atmoszférát kívántak.