Hirdetés

Szerényi Gábor kiállításán (bár ehhez hozzá vagyunk szokva, hiszen évtizedek óta műveli ezt a műfajt) kizárólag újságrajzként megjelent munkák láthatók. A lap, amelyben megjelentek, a Magyar Nemzet (közben egy ideig Magyar Idők), de ez csak szigorú tényközlés, mert Szerényi rajzainak egyik értéke, hogy autonóm munkák, egyáltalán nem a politika, hanem a mondandó magvassága a fontos számára. A rajzok egyik fele egy történelmi cikksorozathoz kapcsolódva jelent meg folytatólagosan, ezek fekete-fehérek, legfeljebb piros „beütésekkel”, ám az utóbbi időkben, az újság jóvoltából, munkái megszínesedtek, és elfogadható a művész önminősítése: tombolóan színesek lettek. Szerényi Gábor nem illusztrál, nem karikatúrákat, nem odavetett rajzokat készít, hanem gondolatisággal telített, látványos képgrafikákat. A szürrealizmust és a humort nem veti meg, csak a közhelyes megoldásokat. Ilyennel nem is találkozunk. Újságrajz szinte már nincs a magyar sajtóban. De Szerényi még szerencsére igen.