Hirdetés

A szexuális zaklatások már jóval a me too kampány előtt foglalkoztatták a közvéleményt, csupán a közelmúltban vált ellenmozgalom a visszaélésekből. Nem kellett sokat várni, hogy az érzékeny téma megihlesse a hazai filmeseket: a FOMO – Megosztod és uralkodsz tinédzserközegben vizsgálta, a most bemutatott Szép csendben pedig egy pedofíliába hajló tanár-diák viszony oldaláról közelíti meg a problémát – igaz, a mozi forgatókönyve már jóval a botrányok kitörése után megszületett. A helyszín egy zeneiskola, ahol az egyik diáknak feltűnik, hogy az együttes idős karmestere (Máté Gábor) az egészségesnél nagyobb figyelmet szentel egy kora tizenéves tanítványának, a srác pedig nyomozni kezd. Az első filmes Nagy Zoltán sokáig kétségek között hagyja a nézőt az igazsággal kapcsolatban, szinte a fináléig nem derül ki, vajon tényleges megrontásról van-e szó, vagy csupán egy túlbuzgó fiú alaptalan gyanújáról. A kifejezetten konfliktuskerülő rendezés végig vázlatszerűnek érződik, a mélyebb lélektani elemzés megspórolásával pedig sajnos a katarzis is elmarad.