Hirdetés

A kamasz Bailey bátyjával és az őket egyedül nevelő, a szülői feladatokra nem éppen alkalmas apjával él. Állandóan csavarog, majd egy nap megismerkedik egy enyhén szólva is bogaras fazonnal, akivel különös szituációkba keverednek. Andrea Arnold rendezőnő a szintén egy problémás tinédzser lányról szóló Akváriummal szerzett némi hírnevet, a hasonló hangulatú Bird esetében pedig sokáig nem is értjük, mi a célja a sztorinak azon kívül, hogy elvegye az életkedvünket. A fojtogató szociodrámák hagyományait követve szinte minden képsorból és karakterből árad a végtelen nyomorúság, a kilátástalanság és reménytelenség, idővel azonban egy mágikus realista szállal mintha azt üzenné az alkotás, hogy pillanatokra ugyan, de a legsötétebb fellegek közül is kisüthet a nap. Igazi megváltást ennek ellenére nem kínál, viszont az egyedi stílus mégis figyelemre méltó, hát még a színészi játék! Barry Keoghan félelmetesen tehetséges és mások mellett A sziget szellemeiben vagy az Egy szent szarvas meggyilkolásában bizonyította, hogy ő a tökéletes választás, ha munkásosztálybeli, kissé zakkant ír suhancot kell megformálni. Ugyanígy a filmen először látható Nykiya Adams is nagy felfedezés a főszereplő lány szerepében.

Korábban írtuk