Október 2. és 6. közt minden délután három órakor Rómeó és Júlia örök érvényű története elevenedik meg a Fővárosi Nagycirkusz porondján.

Fotó: fnc.hu

A hetvenperces előadás a cirkuszművészet és a fizikai színház eszközeivel jeleníti meg az ezúttal egy hamisítatlan maffiakörnyezetbe helyezett veronai történetet. Az Uray Péter rendezte produkció férfi címszereplője a kínairúd-specialista és erőemelő Fehér Ádám, míg Júliát a Baross Imre Artistaképzőben kötéltánc és levegőakrobatika szakon idén végzett Szoó Regina alakítja.

– Júlia karaktere többek közt azért érdekes számomra, mert az artista-eszközrendszerem színészi játékkal is ki kell egészítenem. Nagyon sok érzelmet kell kifejezni, fontos a mimika, a test játéka, a tánc, a kontakt, a zenével történő egyensúly, mindamellett hogy a dróton és a levegőben is minden pillanatban koncentrálni kell – mondja a fiatal cirkuszművész. Az élő zenés ( kortárs japán zeneszerzőktől az Upton Funkig lírai cselló-hegedű-zongora triók) előadás különlegessége még, hogy a megtekintését minden esetben rendhagyó irodalomóra követi, az előadók: Kállay Géza irodalomtörténész, Nádasdy Ádám nyelvész, műfordító, Kiss József színész, rendező, drámaíró és Uray Péter rendező.

A Fővárosi Nagycirkusz cirkuszpedagógiai projektje a hét leteltével is folytatódik,  Október 11. és 23. közt az elsősorban általános iskolásoknak készített Lúdas Matyi a cirkuszban produkció válik a manézs főszereplőjévé. A Fekete Péter rendező és Pál Dániel Levente dramaturg által színre vitt előadás egyszerre merít az eredeti műből, a magyar népmesei motívumokból és ad választ korunk legfontosabb kérdéseire.

– Első alkotói találkozásom a Lúdas Matyival 9 évvel ezelőtt Békéscsabán volt, s azóta is örök témaként munkál a fejemben a megbocsátás, a bosszú elengedhetőségének kérdése. (…) Indiánregényeken felnőtt gyerekként teljesen természetes volt, hogy a pofonért pofon jár. El kellett teljen jó pár év, mire a megbocsátás mint krisztusi tulajdonság győzni tudott a lelkemben. Ez egy izgalmas kérdés, amiről érdemes vitatkozni” – foglalja össze a darab üzenetét a rendező. Az előadásokat ebben az esetben is minden alkalommal rendhagyó tanóra követi, melynek témái: Megbocsátás, A népmese, a népmesei hősök és a humor (Méhes Csaba), Matematika a porondon (Számadó László) és felelős állattartásra is biztató Háziállatok a porondon. A közlekedést tekintve fontos változás, hogy 2017 októberétől a Fővárosi Nagycirkusz cirkuszpedagógiai előadásaira díjmentes vasúti utazás igénybevételére van lehetőség a nappali tagozatos tanulók iskola által szervezett csoportjainak.

A 2016-os évben az elmúlt huszonöt esztendőt tekintve nézőszámcsúcsot döntő Nagycirkusz művészei és munkatársai természetesen nemcsak az újdonságok és a művészi folyamatok megújulása mellett teszik le mindezzel a voksot, de törekszenek a hagyományos cirkuszművészet megőrzésére is. Éppen ezért november 4. és december 31. közt egy klasszikus karácsonyi műsorral zárják az idei évet Vincze Tünde artistaművész koordinálásával.

farkas