Hirdetés

Hunter élete látszólag tökéletes, hiszen egyszerű bolti előadóként kapaszkodott fel a felső tízezerbe dúsgazdag, jóképű férjének köszönhetően. Amikor teherbe esik, minden megváltozik: a nő különböző, emésztésre alkalmatlan tárgyakat kezd kényszeresen lenyelni, a magzatot is veszélyeztetve. A valóságban is létező pica nevű evészavar persze csak tünet, hamar kiderül, hogy a mintaházasság csupán látszat. Carlo Mirabella-Davis bemutatkozó rendezésében rengeteg az ambíció: sokkoló képsoraival David Cronenberg testhorrorjait idézi, miközben olykor már túlzóan művészi beállításokkal operál, egyszerre szeretne thrilleri feszültséget teremteni, és mély pszichológiai drámaként beszélni az egyoldalú párkapcsolatokról és az emberek közötti dominanciáról. Az összes réteg érdekes, de egyik sem igazán kielégítő, a karakterek nem különösebben szimpatikusak, ezért nem tudunk értük sem izgulni, sem érzelmi kapcsolatba lépni velük, emellett pszichológiai értelemben sem sikerül az alkotónak mélyre ásnia. A főszereplőt alakító Haley Bennett ellenben bámulatos, a téboly minden árnyalatát visszafogottan, de mégis hatásosan jeleníti meg, méltán díjazták a játékát a Tribeca és a Woodstock Filmfesztiválon is. Minden hibája ellenére a Nyelés különleges és szokatlan élmény, fojtogató hangulata megtekintése után is elkísér.

Korábban írtuk