Hirdetés

A márkaépítés gazdasági fogalom és gyakorlat, és nem véletlenül az Amerikai Marketingszövetség nevéhez fűződik a legelterjedtebb definíció, miszerint a márka „egy név, kifejezés, jel, szimbólum, dizájn vagy ezek kombinációja, amelynek célja, hogy egy eladó vagy eladói csoport termékét vagy szolgáltatását azonosítsa, és megkülönböztesse a versenytársakétól”. Mindez azért, hogy növeljék az eladást, és növelhessék közben az árat is. Ez bizony építés a számukra! A piac meg marad piac (semmi baja nem lesz).

Amikor viszont a politika is elkezd márkát építeni, akkor a fenti definícióból egyvalami nem stimmel. Az, hogy az ő terméke nem piaci, hanem eszmei-ideológiai – tehát társadalmi. De még ez sem volna baj, amennyiben a politikai „termék” a társadalom, és nem csak „a márkaépítők” javát szolgálná. Mert akkor az bizony rombolás, a társadalom rombolása! Tehát így nem márkaépítés zajlik, hanem márkával rombolás. Ilyen márkák manapság az LMBTQ, az eltörlés, a migráció, a keresztényellenesség, a „civilizmus”, a globalizmus stb. Teljesen jogos eme rombolás megakadályozása: ez a valódi jogállam!

Korábban írtuk