A BKV reagált az orosz metrókocsik ülései körüli sajtóvisszhangra
Az M3-as metróvonalon futó szerelvények üléseinek – akárcsak a szerelvények teljes körű műszaki – karbantartása folyamatos, az esetleges problémák, és azok javítása járműkimaradást nem okoznak – közölte a BKV kedden az MTI-vel.A társaság az M3-as metróvonalon közlekedő orosz metrókocsik „ülései körül az elmúlt napokban megélénkült” sajtóérdeklődésekre reagálva közleményében arról írt: a metrókocsik ellenőrzése során korábban talált sérült ülésvázakat garancia keretében a Metrovagonmas, illetve a BKV Zrt. – a gyártó járműtelepi készletéből – cserélte.
A folyamatban lévő ülésváz javítások a már lecserélt ülésekből képződő készletből történnek a Metrovagonmas költségére, a folyamat járműállást nem okoz. A természetes elhasználódásra és a nem rendeltetésszerű használatból bekövetkező sérülésekre az említett garancia nem vonatkozik.
A garancia idő lejártával a BKV-nak fel kell készülnie a saját hatáskörű javításra – olvasható.
Mint írták, a BKV rendelkezik szerződéssel a napi igénybevétel során elhasználódó utas- és vezetőülések javítására a Metró Üzemigazgatóság által üzemeltetett összes járműre, tehát nem csak az orosz szerelvényekre.
Jelenlegi 113 millió forintos szerződésüket tavaly júliusban kötötték. A szerződés nyitott értéke 14 millió forint, ezért a közbeszerzési eljárások szokásos átfutási idejét figyelembe véve szükségessé vált egy újabb szerződés előkészítése 24 hónap időtartamra – mutattak rá.
A BKV közölte, a felhívást még nem jelentette meg, így a tervezett érték közlése egészen az ajánlatok bontásáig a társaság jogos gazdasági érdekeivel ellentétes volna. A kezdeményezés az összes üzemeltetett jármű üléseit tartalmazza.
Az ülések cseréje általában a járművek „ciklikus javítási fokozataival” egybekötötten történik. Járművet üléscsere miatt a forgalomból kivonni nem kell. A 3-as metróvonalon futó vonatok első javítási programja a jövő év második felében kezdődik, ekkor már cserélhetik majd ki az üléseket.