Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Szaniszló Sándor (k), a XVIII. kerület közös ellenzéki polgármesterjelöltje, az MSZP fővárosi képviselője (k) sajtótájékoztatón beszél a XVIII. kerületi önkormányzat épülete előtt 2019. július 25-én. A polgármesterjelölt az Üllői, a Nagykőrösi és a Gyömrői út felújítását, a Cséry-telep rekultivációját, illetve az 50-es villamos korszerűsítését ígérte. A szocialista politikus indulását a Párbeszéd, a Demokratikus Koalíció (DK), az LMP, a Momentum, a Jobbik és Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) is támogatja. Balról Gy. Németh Erzsébet DK-s fővárosi képviselő, a XVII. kerület közös ellenzéki polgármesterjelöltje, mellette Ferencz István DK-s képviselőjelölt, jobbról Kunhalmi Ágnes, az MSZP országos választmányi elnöke, mellette Molnár Zsolt, az MSZP budapesti elnöke (j3).
Hirdetés

A DK-s politikus – aki újságírói kérdésekre nem reagál – Facebook-bejegyzésében azt azért nagyjából elismerte, hogy borzasztó munkát végeztek eddig, hiszen úgy fogalmaz: a bírósági döntés felsorol egy tucatnyi pontosításra váró szabályozási elemet, amelyet ki kell dolgozniuk.

Kérdés, hogy akkor mit csináltak eddig?

A Világgazdaság korábban megírta, hogy az ellenzéki vezetésű önkormányzat ezerforintos légiutas-adót vetne ki mindenkire, aki a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről indul, oda érkezik, vagy ott átszáll – kivételt képeznének a céges utazók, a kerületi lakosok, illetve a 18 év alattiak. A tervet az első pillanattól kezdve jogsértőnek tartották a légitársaságok, a Budapest Airport és a földi kiszolgálók mellett adószakértők és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége. Szaniszló Sándor szerint azért tiltakoznak, mert senki nem örül, ha adót kell fizetnie, ám ez furcsa érv, hiszen az adó alanya az utas, nem az említett szereplők – a földi kiszolgálók viszont joggal háborodtak fel, hogy az önkormányzat jogellenesen próbál rájuk parancsolni, hogy beszedjék a pénzt.

A további részletekről IDE KATTINTVA a Világgazdaság honlapján olvashatnak.

Korábban írtuk