A dollármédia hamis recept- és Covid-oltás-oldalakkal próbált beavatkozni
Covidoltás.info, Receptek.ma, Vicc Magazin. Ilyen elnevezésű internetes felületeken próbálta a dollármédia befolyásolni a 2022-es országgyűlési választásokat abból a több mint négymilliárd forintból, amit külföldről pumpáltak a baloldal kampányába. Az oldalak – amelyek természetesen már nem működnek – politikai tartalmak segítségével akarták meggyőzni a választókat, hogy ne a kormánypártokra szavazzanak – számolt be erről a Magyar Nemzet.Országosan kiterjedt kampánymédia-birodalmat működtetett a külföldi milliárdokból támogatott Ezalényeg.hu, valamint a mögötte álló Oraculum 2020 Kft. – írja a lap. A kiadó tulajdonosa Páva Zoltán, aki korábban tanácsadóként milliós megbízásokat kapott a Gyurcsány–Bajnai-kormányoktól, jelenleg pedig az Eagle Eye Marketing nevű cég ügyvezetőjeként teljesít megbízásokat a DK-frakciónak – emlékeztettek.
A tavaly áprilisi választás eredményének a befolyásolására létrehozott, zömében lejárató jellegű 81 helyi aloldal között számos politikaivá átfordított bulvároldal is szerepelt, amelyeknek az elnevezésük alapján nem volt közük a közélethez.
Ám a Vicc Magazin, a Humor Magazin, a Receptek.ma, az Idézetek.ma vagy a Covidoltás.info is kormányellenes tartalmakkal árasztotta el az internetet a választás előtti napokban, hetekben.
A Receptek.ma teljesen profilidegen módon Zelenszkij Orbán Viktort kritizáló mondatait terjesztette a választások napján. A hirdetésekre a Magyar Nemzet cikke szerint csillagászati összegeket költöttek: a Covidoltás.info-n például közel 26 millió forintért hirdettek 2022. április 3-ig, és ugyancsak milliós összegekkel promotáltak kampányanyagokat a Vicc magazin, a Humor Magazin, valamint az Idéző és Idézetek.ma nevű oldalakon a választás napjáig.
A cikk folytatása a Magyar Nemzet oldalán olvasható.