A végzettség nélküli iskolaelhagyás mérsékléséhez kapcsolódó intézkedések iskolai szintű támogatását célzó Komplex Alapprogram Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen tartott zárókonferenciáján Palkovics László kiemelte: a program hozzájárul a felsőoktatás és a köznevelés kapcsolatának erősítéséhez.

Hirdetés

„Össztársadalmi érdek, hogy a jövő felnövekvő ifjúságát nevelő pedagógusok széles körű szaktudással és pedagógiai felkészültséggel rendelkezzenek, és hogy a legjobbakból, a legelkötelezettebbekből kerüljenek ki” – mondta a miniszter, fontosnak nevezve azt is, hogy a megújuló magyar köznevelés a szükséges „bemeneti képességekkel” ruházza fel a diákokat, mert ez növeli a valószínűségét annak, hogy befejezzék felsőfokú tanulmányaikat, s az oktatók nyugodtabb szívvel támaszkodhatnak a diákokból hallgatókká váló fiatalok átlagosnál jobb kompetenciaszintjére.

Elékeztetett: 2017-ben indult el a Komplex Alapprogram fejlesztése, s a következő évben már bevezették a csatlakozó iskolákban. A program nagy előrelépést jelentett a köznevelés módszertani megújítása szempontjából; innovációja pedig az, hogy a nevelési, oktatási szakpolitika az embert állítja a középpontba, differenciált módszertani kultúrát meghonosítva a köznevelési intézményekben – mondta Palkovics László.

Felidézte: a Komplex Alapprogram két alapozó képzésben készítette fel a pedagógusokat, akik összesen négy képzést, összesen 4×30 órában végeztek el az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a Nyíregyházi Egyetem berkein belül.

Korábban írtuk

A miniszter beszélt az alapprogramhoz kapcsolódó modellértékű nevelési programok megvalósításáról is, ahol alkalom nyílt a helyi igényekre reagáló módszertani fejlesztésekre. Közlése szerint 30 órás képzések formájában fejlesztették a pedagógusok kompetenciáit a Pécsi Tudományegyetemen, az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, a Debreceni Egyetemen és a Miskolci Egyetemen.

Palkovics László szerint azt, hogy minden forint jó helyre ment, számos mutató bizonyítja: a konvergenciarégiókban csaknem 21 ezer, köznevelési intézményben dolgozó pedagógust képeztek; ebből csaknem tízezren részesültek a Komplex Alapprogram képzéseiben, megközelítően 11 ezren pedig a modellértékű nevelési programokban vettek részt. Magyarország területén, konzorciumi szinten eddig 1300 köznevelési intézményt vontak be, s a képzési portfólióban több mint 100 képzés közül lehet választani – jelezte.

A miniszter közölte: a közép-magyarországi régióban 7770, köznevelési intézményben dolgozó pedagógust képeztek, ebből mintegy ötezer a modellértékű nevelési programokban részesült, 2800 pedig a Komplex Alapprogram képzéseiben vett részt.