„A Fidesz sokkal jobb a Facebookon, mint az összesített ellenzék”
A közösségi médiában a koronavírus-válság ideje alatt a Fidesz túlsúlya érvényesült: egy bejegyzése két és félszer annyi felhasználót késztetett reakcióra, mint az ellenzéki pártok üzenetei – derül ki a Médianéző Központ legfrissebb, közösségi médiára irányuló elemzéséből.A járványhelyzet kényszerdigitalizációja jelentősen növelte az internetes adatforgalmat, a netalapú kommunikációt és természetesen kihatott a pártokkal folytatott interakcióra is. Az elmúlt két hónapban, március 4. és május 4. között, a Fidesz sokkal sikeresebbnek bizonyult, mint ellenzéki kihívói.
– írja a Médianéző Központ.
Hozzáteszik: az ellenzéki pártok közötti üzenetverseny nem feltétlenül tükrözi a közvélemény-kutatásokat, hiszen az interakciók alapján a Jobbik áll a legjobban (19 százalék), őket követi a DK (12 százalék), majd az MSZP és a Párbeszéd (7,5 illetve 7 százalék), míg a sort az LMP és a Momentum zárja (2, illetve 0,5 százalék).
„Beszédes, hogy a vizsgált időszakban a Fidesz mindössze 909 bejegyzést osztott meg, miközben az ellenzék összesen 2004 bejegyzést. A rendelkezésre álló adatokból kiszámítható, hogy egy Fidesz-üzenet átlagosan 3119 Facebook-felhasználót késztetett reakcióra, míg egy átlag ellenzéki bejegyzés csupán 1305-öt.
A Facebook Hirdetéstár adatai alapján az is kiderül, hogy a Fidesz ezeket az eredményeket fizetett hirdetések nélkül érte el, azaz közösségi médiahasználata jelentősen hatékonyabb, mint az összesített ellenzéké”
– áll az elemzésben.
A Médianéző arra is kitér: Orbán Viktor Facebook-oldalának kedvelői száma növekedett a legdinamikusabban a magyar politikusok között a koronavírus-járvány időszaka alatt. A 15 legnagyobb interakcióval rendelkező bejegyzés között csak Orbán Viktor és Magyarország Kormánya által közzétett tartalmakat találunk, amelyek a koronavírus elleni harcról és védekezésről szólnak.
– írják.