A fővárosi járműbeszerzés halogatásának következménye az új trolijárat
A nemzeti ünnep másnapján a Budapesti Közlekedési Központ meghosszabbította a 82-es trolibusz útvonalát, az eredeti útvonalon pedig új betétjáratot indított. A fejlesztés örömteli, ám ez a félmegoldás a fővárosi járműbeszerzés halogatásának következménye.A 82-es trolibusz 2020 szeptembere óta hétvégenként hosszabb útvonalon közlekedik, az Uzsoki Utcai Kórház helyett a Mexikói útig, ezzel kapcsolatot biztosítva a kisföldalattihoz, az 1-es villamoshoz és egyéb járatokhoz. Ezt a hosszabbítást terjesztette ki most a BKK, így március 14. óta a 82-es mindennap a Mexikói útig jár.
Március 16-án elindult a 82A betétjárat, amely az eredeti útvonalon munkanapokon jár, a hosszú 82-est sűrítve. Kuriózum, hogy 2022-ben elindulhat egy olyan busz- vagy trolijárat, amely csak magaspadlós járművekkel közlekedik. Egyes villamospótlásokat leszámítva ilyenre évek óta nem volt példa.
Az Ikarusok rajongói örülhetnek, a kisföldalattihoz igyekvők szintén, az idősek, a babakocsisok, a mozgáskorlátozottak már kevésbé. Kijelenthető, hogy félmegoldás született, hiszen csak minden második trolibusz jut el a Mexikói útig. Ennek oka, hogy az Uzsoki Utcai Kórház és a Mexikói út között nincs felsővezeték, vagyis csak önjáró, akkumulátoros üzemre képes járművek közlekedhetnek.
Az önjáró járműveket gyártó Solaris–Škodával még 2014-ben, Tarlós István főpolgármestersége alatt, Vitézy Dávid jóvoltából kötött szerződést a főváros, aminek köszönhetően az akkor beszerzett járművek mellé opcióként újabbak érkezhettek, 2014-es áron. A bökkenő csak az, hogy 2019 októberétől egészen 2021 októberéig kellett várni arra, hogy a főváros új vezetése egyáltalán lehívja a maradék járműveket.
Karácsony Gergely ekkor a kormányt szidva jelentette be, hogy megrendelik a 48 új trolibuszt. Ahogy a BKK akkori közleményében írták, ezek érkezése 2022 negyedik negyedévében (vagyis legkorábban októberben, hét hónap múlva) várható.
Ha a Karácsony-féle városvezetés korábban lép, akkor jó eséllyel már közlekednének az új járművek, és nem lenne szükség a 82A betétjáratra, mert minden indulással a Mexikói útig mehetnének az utasok.