A gyártóhoz fordul a BKK a CAF villamosok jegesedő kamerái miatt
A gyártóhoz fordul a CAF villamosok tulajdonosa, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mert az ónos eső miatt 13 darab új villamosnak ki kellett állnia a forgalomból.A gyártóhoz fordul a CAF villamosok tulajdonosa, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mert az ónos eső miatt 13 darab új villamosnak ki kellett állnia a forgalomból.
Az MTI megkeresésére a BKV közölte: a CAF villamosokra a visszapillantó tükrök helyett kamerákat szereltek fel, a burkolat védőüvege az ónos eső miatt bejegesedett. A kamerák ezért az üvegen nem láttak át megfelelően, így a villamosvezető sem tudta a monitorokon figyelni az utasok le- és felszállását.
Azok a villamosok, amelyeknél az ónos eső miatti eljegesedés bekövetkezett, a jégmentesítés idejére félreálltak. Az 1-es vonalról hat, a 17-esről öt, a 19-esről pedig négy szerelvénynek kellett kiállnia.
Megjegyezték, hogy bár a kamerák előtti védőüveg fűtőszállal fűtött, amely 10 Celsius fok alatt automatikusan bekapcsol, a tapasztalatok szerint ez nem volt elég az ónos eső maradéktalan leolvasztására.
Azért, hogy a jövőben hasonló eset ne fordulhasson elő a BKK, mint a járművek tulajdonosa felveszi a kapcsolatot a CAF-fal azért, hogy megvizsgálják, milyen lehetőségek, esetleges műszaki módosítások állnak rendelkezésre az elfagyások ismétlődésének elkerülésére.
MTI