Fábián Gergely, a GFM iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára kiemelte, hogy „az autógyártás már most sem létezik, a jövő pedig teljesen elképzelhetetlen elektromos autóipar és high-tech akkumulátorgyártás nélkül. A járműipari ágazat az akkumulátor ágazattal együtt a hazai ipar 30 százalékát adhatja 2030-ra, ezért a kormány továbbra is ezt tekinti a hazai ipar húzóerejének, mindemellett új iparstratégia készül, hogy más területek is súlyponti ágazattá váljanak.”

Hirdetés

A kormány célja továbbra is az, hogy a munkahelyek védelme és a gazdasági teljesítmény érdekében helyreállítsa az ipar teljesítményét. 2023 az infláció letörésének éve, 2024-ben pedig helyre kell állítani a növekedést. Ezt alapozzák meg az olyan célzott gazdaságfejlesztési programok, mint a Baross Gábor Újraiparosítási Hitelprogram és a Széchenyi Kártya Program, amelyek idén a kamatstoppal együtt 1,5 százalékponttal növelik a GDP-t. A leszerződött hitelek értéke a Baross programban átlépte a 750, míg az SZKP esetében megközelíti a 900 milliárd forintot – emlékezetetett a GFM.

Korábban írtuk