A jó munkaerőért küzdenek a vállalatok
A HVG Állásbörze közel 3 év alatt jelenlegi 150 fölötti kiállítószámával az ország legnagyobb karriervásárává vált. A mai, online fókuszú világban felmerül a kérdés, hogy miért ilyen népszerűek még mindig az állásbörzék, mi vonzza a kiállítókat és milyen remények hajtják a látogatókat.
Azonnal álláshoz jutni az állásbörzén…
A látogatói motiváció a személyes találkozás, mint esélynövelő lehetőség vonzereje: ha a potenciális munkaadó nem csak az (akár rosszul megszerkesztett) önéletrajzunkkal találkozik, hanem lehetőségünk van szemtől szemben pár gondosan megfogalmazott mondattal bebizonyítani szakmai tudásunkat, érdeklődésünket, motiváltságunkat, már jóval nagyobb esélyünk van a kívánt állás megszerzésére. Sajnos ez nem jelenti azt, hogy egy állásbörzének köszönhetően azonnal munkába állhatunk: „A kiállítók a helyszínen csak nagyon ritkán tesznek konkrét ajánlatot, hiszen a többségük szeretné alaposan végiggondolni, kit vesz fel egy-egy nyitott pozícióra. Ezért a börzén legtöbbször csak előszűrést végeznek, vagyis összekötik az önéletrajzok begyűjtését az első személyes találkozóval. Ennek előnyeit érdemes kihasználni, hiszen ezeknek a rendezvényeknek alapvetően az a célja, hogy megkönnyítsék a kapcsolatfelvételt, és a látogatók – a személyes találkozási lehetőség biztosításával – nagyobb eséllyel indulhassanak egy-egy munkakör betöltésére.” – állítja a már több mint 25 állásbörzét szervező Hajdú István Csongor.
Kiállítói oldalról a börzék népszerűsége abban rejlik, hogy bár szinte minden álláshirdetés megjelenik online is, a webes világ nem megfelelő platform arra, hogy a vállalat pontos képet adjon önmagáról, termékeiről, vállalati kultúrájáról, a nála folyó szakmai munkáról és karrierlehetőségről. Ez pedig egyre fontosabb, hiszen számtalan kutatás bizonyítja, napjaink álláskeresőjének nem csak a fizetés, hanem a munkahelyi légkör, a vállalat hírneve is számít. Ezt pedig személyesen lehet a leghatékonyabban bemutatni. A HR szakmában egyre divatosabbá és fontosabbá váló munkáltatói arculatépítés igénye az oka annak, hogy egyre több cég dönt az állásbörzéken való megjelenés mellett.
Autó, toll, csoki vagy állás?
A HVG börzéje kiemelten támogatja ezt a kiállítói igényt, a vállalatok a helyszínen megvalósíthatják legvadabb ötleteiket is annak érdekében, hogy minél jobban bemutassák önmagukat. Éppen ezért egy impozáns autó, egy valódi motorbelső, óriás plüssállat, tojás alakú fotel vagy egy magenta színű puff teljesen hétköznapinak számít a kiállítás helyszínén. A szervezők kifejezetten bíztatják is a kiállítókat a színes, izgalmas megjelenésre, hiszen nem egyszerű 150 kiállító közül kitűnni, és megszólítani a legtehetségesebb álláskeresőket. A standok dekorálását nagy felkészülés előzi meg, de a díjazás sem marad el: a börze szervezői szakértői zsűrivel és a látogatói közönséggel kiegészülve minden alkalommal díjazza a legötletesebb kiállítókat, legkreatívabb standokat.
Már az ország bármely pontjáról jelentkezni lehet a több ezer állásajánlatra
A HVG börzéjének újdonsága ezen kívül, hogy idén tavasszal egy hónapig a rendezvény honlapján is elérhetővé váltak a helyszínen meghirdetett állás és képzési ajánlatok, sőt az oldalon keresztül kérdezni lehet a cégektől, és azonnal jelentkezni is az állásaikra. A rendezvényen megjelenő munkaadók több mint 1600 állásajánlatára legnagyobb eséllyel a gépész- vagy villamosmérnökök, technikusok, pénzügyi, gazdasági szakemberek, illetve ügyfélszolgálati munkakörbe az anyanyelvükön kívül legalább két európai nyelvet beszélő álláskeresők pályázhatnak.
A rendezvény így valóban országos szinten lehetőséget teremt az álláskeresők és a munkaadók, képzők kapcsolatfelvételére.
Néhány újdonság a látogatóknak
A börzén közel ezer, az álláskeresést segítő szakmai program, előadás támogatja a látogatók felkészülését.
Ízelítő az előadásokból:
• Állásszerzés – (a)hogy működik Történetek a karrier-tanácsadó naplójából
• Így kerestek Ti – Ítéletalkotás az álláskereső informatikusok szemszögéből
• Nyelvtudás és karrier kapcsolata a 21. században
• A successful job interview – angol nyelvű állásinterjúra felkészítő mini workshop
• Reális bérigények
• A siker Kovácsai: kerekasztal beszélgetés Kovács ’Kokó’ István részvételével sikerről és karrierépítésről
• Beszélgetés D. Tóth Krisztával a sikeres női karrier titkairól
• Mi rejlik az álláshirdetések mögött
• Álláskereséstől a vezetővé válásig
• A fiatal mérnökök elhelyezkedési lehetőségei
• Életvezetés és karrier
Ezen kívül neves vállalatok életébe, mindennapjaiba, a vállalatoknál elérhető karrierlehetőségeibe is betekintést nyerhetnek a látogatók. Előad többek közt a Microsoft Hungary, az AUDI Hungaria, a Morgan Stanley, az IT Services Hungary, a Magyar Telekom, a Bosch, az Adecco és a Mars Magyarország is.
A látogatók minél hatékonyabb helyszíni álláskeresését pedig szintén számtalan újdonság támogatja:
– szakmai előadások álláskeresésről, sikerről, egyes szakmák karrierlehetőségeiről
– Internetsarok
– Önéletrajz fénymásolási és nyomtatási lehetőség
– CV fotózás látogatóknak és kiállítóknak egyaránt
– Ingyenes sminkkészítés és sminktippek állásinterjúhoz
– Pihenő és játéksziget logikai játékokkal és X-box szimulátorokkal
– Gyermekmegőrző
– Kényelmes Olvasósarkok babzsák fotelekkel
– Helyszíni szelektív hulladékgyűjtő pontok a tudatosság jegyében
Álláskeresés nyereményekkel
A tavaszi börzére most játékosan lehet felkészülni a börze honlapjáról elérhető pontgyűjtő játéknak köszönhetően. Azok a látogatók, akik előre regisztrálnak a rendezvényre, elkerülhetik a sorbaállást, értékes ajándékokat nyerhetnek és ingyenesen jelentkezhetnek a börze álláskeresést támogató szakmai programjaira. Fődíj: egy 80.000 Ft értékű videokamera a Toshiba felajánlásában.
A pontgyűjtő játék részletei és a további nyeremények megtalálhatóak a rendezvény honlapján.
HVG Állásbörze 2011. március 24-25-én a SYMA Rendezvényközpont B csarnokában
vagy online április 30-ig a börze honlapján!
www.hvgallasborze.hu