A karókkal szétverték a buszközlekedést, most próbálják menteni a menthetőt
A Karácsony-féle városvezetés az Üllői útra telepített karókkal lelassította a 100E repülőtéri expresszbusz közlekedését. A buszsávot az elenyésző számú kerékpáros kedvéért felszámolták, emiatt a hazánkba látogató turistákat nem kevés pénzért szállító 100E busz a dugóban áll.A Ferenc körút és az Üllői út kereszteződése mindig is szűk keresztmetszet volt a forgalom számára. Ezen a helyzeten súlyosbított Budapest vezetése azzal, hogy indokolatlanul széles, védett kerékpársávokat alakított ki az Üllőin a buszsávok helyén. Ennek eredményeként a 2200 Ft-ba kerülő 100E reptéri járat is a dugóban áll.
Most próbálják menteni a menthetőt, de ez sem sikerül.
Az Üllői út belváros felé haladó oldalán 4 sáv van a kereszteződés előtt. Ebből 2 balra kanyarodik a Ferenc körútra, 1 egyenesen továbbmegy, 1-en pedig a jobbra kanyarodó gépjárművek és az egyenesen haladó vagy jobbra kanyarodó biciklik osztoznak.
A 100E buszok menetidejének megmentéséért a külső kanyarodó sáv és az egyenesen haladó sáv közötti záróvonal bal oldalára szaggatott vonalat festettek fel, hogy a BKK autóbuszai sávot tudjanak váltani közvetlenül a kereszteződés előtt, így megelőzve az egy szem egyenesen haladó sávban veszteglő kocsisort. A sávváltás helyére sárga csíkozást is festettek.
Vagyis most már azt várják el, hogy a megszűnt külső buszsáv helyett kettővel odébb, jobbról a 3. sávban haladjanak a buszok, majd váltsanak a 2. sávra.
De hogyan érjük el, hogy kizárólag a reptéri expressz vegye igénybe az új sávváltási lehetőséget? – gondolhatták a megoldás megálmodói, akik a KRESZ által nem ismert táblákat helyeztettek ki. A neonsárga táblán BKK-logóval és ábrával a következő olvasható: „Kérjük, segítse a busz sávváltását!”, alatta a fehér tábla pedig azt írja, „sávváltás csak a 100E számára engedélyezett”.
Mivel ezek mondvacsinált táblák, az új sávváltási lehetőséget autósok is igénybe veszik a felfestések alapján, lásd az alábbi képeken, amelyeken kitakartuk a sávváltó gépjárművek rendszámát.
Ez azt eredményezi, hogy a buszok ugyanúgy dugóban állnak, sőt, a helyzet rosszabb, mint előtte, hiszen a mondvacsinált táblák utasítását mégis betartó autósokat jól meg is szívatják azzal, hogy a kanyarodó sávból mások bevágnak eléjük.
A képek készítése idején egyetlen kerékpáros, egy ételfutár haladt el a kerékpársávon. A gyér biciklis forgalom ezen a szakaszon is általános.