A képzésbeli hiányosságot kell pótolni
Az egyének és a társadalom érdekeit egyszerre szolgáló megoldásra van szükség a gyöngyöspatai iskolaügyben, ami a vélt, vagy valós képzésbeli hiányosságok pótlását jelenti az állam részéről - mondta a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke csütörtökön, az MTI-nek nyilatkozva.Horváth Péter kifejtette, a gyöngyöspatai iskolaügyben érintett tanulóknak az egyszeri pénzbeli kártérítés csak időleges könnyebbséggel járna, a hosszú távú, valódi segítséget pedig az jelentené, ha olyan képzettséget szerezhetnének, amellyel jó eséllyel el tudnak helyezkedni a munkaerőpiacon, és így maguk tudnák előállítani saját életük szükségleteit.
A Nemzeti Pedagógus Kar vezetője helyesnek nevezte, hogy az állam megpróbál egy ilyen, a társadalom igazságérzetének megfelelő döntést elérni.
Hangsúlyozta, a Kúria felülvizsgálati eljárása ezzel egy időben lehetőséget biztosít arra is, hogy a jogbiztonságba vetett hit se csorbuljon.
Horváth Péter a Nemzeti alaptanterv (Nat) módosításáról szólva elmondta, a sajtóban megjelent tiltakozások nagyon nagy többsége egyetlen, a magyar nyelv és irodalom tantárgyat érintik, miközben a változtatások számos fontos előremutató lépést tartalmaznak és összességében egyértelműen javulást hoznak.
Kiemelte, a Nat módosítása kimutatható tananyagcsökkentést jelent majd a tantárgyak többségénél, és ez lehetővé teheti a jelenleginél hatékonyabb tanítási módszerek megvalósítását.