Varga Mihály elmondta: Magyarország kormánya figyelt arra az elmúlt évtizedben, hogy a fővároson és vidéki nagyvárosokon kívül a vidéki Magyarország minden települése is kapjon esélyt fejlesztési elképzelései megvalósítására.

Hirdetés

A kormány az operatív programon keresztül ezért is támogatta az előző hét évben 1700 milliárd forinttal a vidéki Magyarország ilyen típusú fejlesztéseit – jegyezte meg. Hozzátette: csak tavaly mintegy 480 útszakaszon 1250 kilométernyi út újult meg a vidéki életminőséget javító Magyar falu programnak köszönhetően, míg a Modern városok program 4000 milliárd forintnyi forrást biztosít a kiemelt megyei jogú városok és települések fejlesztésére.

A mecseki város központi részén álló létesítmény megújítását, környezetének fejlesztését a Területi és településfejlesztési operatív program (TOP) keretéből, a Pénzügyminisztérium támogatásából és az üzemeltető Volánbusz Zrt. saját forrásából finanszírozták.

Az emberek életminőségét azok a dolgok határozzák meg, amelyeket nap, mint nap használnak. Ha pedig ezek komfortosak, fejlettek és ellátják funkciójukat, akkor meg tudják határozni egy település lakóinak az életét, a település életképességét, lakosságmegtartó erejét – jelentette ki a pénzügyminiszter.

Hozzátette: a helyi gazdaság élénkítése, a lakásépítési programok támogatása, az útfelújítások, az iskola- és bölcsődefelújítások mind azt a célt szolgálják, hogy a helyiek helyben, jó minőségben, boldogan élhessék le életüket.

Magyarország akkor lehet erős, ha minél több olyan fejlődőképes, életerős településsel rendelkezik, amely boldogulást és jobb életminőséget tud kínálni a lakóinak – szögezte le, éppen ezért létkérdésnek nevezve e települések fejlesztését.

A politikus szerint Komló kiváló példája annak, hogy jól átgondolt fejlesztési programmal, gazdasági elképzelésekkel, miként tud a fejlődés útjára lépni egy nehéz sorsú település.

Hoppál Péter (Fidesz), Komló országgyűlési képviselője kiemelte, a buszpályaudvar és környezetének fejlesztése a város elmúlt négy évének legnagyobb beruházása, ugyanakkor sok más fejlesztés is történt a településen. Új iparterületek nyíltak meg, új üzemek kezdték meg a működésüket, új buszok szolgálják a közösségi közlekedést, utak, utcák újultak meg, komfortossá vált a vásárcsarnok és a piac, miközben a helyi munkanélküliségi ráta tíz év alatt 27-ről 7 százalékra csökkent – sorolta.

Polics József (Fidesz-KDNP), komlói polgármester úgy fogalmazott: a közel egymilliárdos, teljes egészében állami források segítségével megvalósult beruházás – a többi komlói fejlesztéssel együtt – annak a szimbóluma, hogy ha egy településnek van terve, akkor az meghozza az eredményeket is.

Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt, a társaság korábban 1700 jármű vásárlásával fiatalította flottáját, tervei szerint pedig további 1000 buszt fognak vásárolni. A fejlesztésekkel nyolc évre csökkenhet járműveik átlagéletkora, és pár év alatt megvalósulhat a buszok 40 százalékának újra cserélése.

Komlóról elmondta, hogy a városban közlekedő buszpark egy része megújult, továbbá a menetrendet a közlekedők igényeinek megfelelően alakították át, így vonalbővítést is végrehajtottak.

A sajtó részére megküldött összegzés szerint a helyi és helyközi járatokat kiszolgáló, hatvanas években épült komlói buszpályaudvaron az átalakításnak köszönhetően csökkent a buszok várakozási ideje, a buszpályaudvar több helyközi járat fogadására lett képes.

A fejlesztések részeként megújultak a környező burkolt és zöldfelületek, akadálymentes gyalogutakkal, padokkal, nyírt gyeppel, ültetett fákkal és virágágyásokkal gazdagodott a létesítmény környezete, míg a közlekedőket korszerű utastájékoztatási rendszer szolgálja.

A Volánbusz tavaly decemberben közölte, hogy Komlón négy új, Volvo 8900-as típusú, 95 férőhelyes, alacsony belépésű, szóló kivitelű, légkondicionált, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, USB-töltőpontokkal felszerelt buszt állított forgalomba.

Korábban írtuk