A közmédia létrehozta a Közmédia Választási Irodát
A közmédia hétfőn létrehozta a Közmédia Választási Irodát (KVI).A közmédia hétfőn létrehozta a Közmédia Választási Irodát (KVI), amely azt ellenőrzi, hogy a közmédia médiatartalom-szolgáltatásai az európai parlamenti választás és a kampány ideje alatt is megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek – közölte az iroda kedden az MTI-vel.
Fotó: shutterstock.com, illusztráció
A közleményben azt írták, hogy a KVI – amelynek elnöke Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója – a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásaiban felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását, a választással összefüggő egyéb médiatartalmak – hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok – vonatkozásában a listát állító jelölő szervezetek kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítését, valamint a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását.
A Duna Médiaszolgáltató – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét úgy, hogy a listát állító jelölő szervezetek politikai reklámjait egymást követően, blokkosítva teszi közzé a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban. A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell – olvasható a közleményben.
A jelölő szervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb egyperces időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámszpot maximális időtartama legfeljebb egy perc lehet – tudatta a KVI.
Áder János köztársasági elnök az európai parlamenti választások magyarországi időpontját május 26-ára írta ki.