A megnyitóra a múzeum elé érkezett 5 troli, köztük a közel 60 éves első Ikarus troli a pótkocsival, az első prototípus IK260T-as troli is. A járművek vasárnapig lesznek láthatók a múzeum előtt.


Az első trolit 1882-ben mutatta be Siemens Berlinben. A fura jármű egy, a felsővezetéken járó 8 kerekű kis kocsiról, a trolley-ről kapta az áramot. Az új közlekedési alkalmatosság gyorsan népszerű lett. 1904-ben, mikor az első magyar trolibusz megindult, már Európa közel 20 városában közlekedett. 1904-ben még nem Budapesten, hanem Poprád Vasútállomás és Ótátrafüred között 14 km hosszon 1904 és 1906 között szállított utasokat, míg a vasút meg nem épült. Szintén 1904-ben Nagyszebenben is elindult a troli. Ritkaságszámba menő kétgörgős kontaktkocsi szedte az áramot. 1910 körül Pozsony és Vaskutacska között közlekedett trolibusz

Budapesten a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSZKRT) 1923-as megalakulásakor szerződésben vállalta, hogy öt új villamos vonalat létesít Óbudán. A sokáig halogatott Vörösvári út – Óbudai Temető közötti szakaszon a várható alacsony kihasználtság miatt „sín nélküli villamos autóbusz” megépítésére tettek javaslatot.

Az első budapesti trolibusz 1933. december 16-án indult el Óbudán. Egészen 1944. szeptember 21-ig járt, ekkor pusztította el a felsővezeték hálózatot egy bombatalálat.

A troli közlekedés – Pesten 1949. december 21-én – Sztálin 70. születésnapján – indult újra. Ekkor a cél a keskeny belvárosi utcákban a villamosközlekedés kiváltása volt.

A Közlekedési Múzeum kiállítása az ős-trolikat, és a 20. század második felének fejlődését mutatja be, sok fotóval, tablóval, különleges modellekkel és tárgyakkal, amelyek a korai trolibuszokra emlékeztetnek.

A kiállítás 2014. február 16-ig lesz látható.