Fotó: MTI, archív
Fotó: MTI, archív
Hirdetés

A tavaly áprilisi országgyűlési választások és az idei májusi európai parlamenti voksolást megelőző közvélemény-kutatások eredményéből az rajzolódik ki, hogy az ellenzékhez közeli intézetek politikai kötődése a méréseik eredményeiben is megmutatkozik – hívta fel a Magyar Nemzet figyelmét Farkas Örs. Az Oeconomus igazgatója szerint ennek oka részben az lehet, hogy a kisebb think tankek szűk megrendelői körrel rendelkeznek.

– A Publicus, a Republikon, illetve többek között az Iránytű hajlamosak arra, hogy a velük közösen gondolkodó politikai pártok esélyeit növeljék, kampánycélra használják a kutatásaikat, hiszen a választói hajlandóságra motiválóan hat, ha azt érzi egy választópolgár, hogy elfogadható eredményt ér el a pártja – fejtette ki az elemző.

A Magyar Nemzet teljes cikke IDE kattintva olvasható.