A Védett Társadalom Alapítvány szerint a Ryanair a bankkártyák utólagos megterhelésével megsérti a fogyasztók jogait és a magyar és eu-s jogszabályokba ütköző tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat.

Hirdetés

„Felszólítjuk az írországi Ryanair vállalatot, hogy a magyar kormány fogyasztóvédelmi eljárásának befejeződése előtt ne vonja le a fogyasztók bankkártyájáról az utólag felszámított jogtalan díjat”

– emelte ki közleményében a Védett Társadalom Alapítvány. Az alapítvány arra bátorítja a fogyasztóvédelmi hatóságot, hogy mielőbb ideiglenes intézkedést foganatosítson a Ryanairrel szemben, és tiltsa meg, hogy az eljárás befejeződéséig az ír légitársaság a magyar fogyasztókat zsarolhassa, bankkártyájukról az utólagos díjat levonja.

„Elfogadhatatlan, hogy a Ryanair másodrendű európaiakként kezeli a magyar fogyasztókat és nem ad megfelelő lehetőséget a fogyasztói panaszok benyújtására. A jelenlegi visszaélés fényében is jogos elvárás, hogy a nagyszámú magyarországi fogyasztónak külföldről szolgáltatást nyújtó vállalatok, mint a Ryanair és a Facebook kötelesek legyenek a magyarországi fogyasztók számára nyitva álló személyes ügyfélszolgálatot üzemeltetni, ott is fogadni a fogyasztói panaszokat. Erre az energiaszolgáltató vállalatokat a fogyasztóvédelmi törvény már most is kötelezi, igazságos lenne a kötelezettség további iparágakra kiterjesztése”

– olvasható a közleményben.

Korábban írtuk