Napjainkban az ismerősök ajánlásain kívül a legnépszerűbb álláskeresési csatornák az online állásportálok és az állásbörzék. Az online álláskeresés térnyerése mellett a személyes találkozás lehetősége is fontos igény mind a munkaadók mind a munkavállalók részéről.

OnlineTér a lehetőségek kiszélesítéséért

Idén ősszel a börze hagyományos, fizikai terei (ÁllásTér, KépzésTér) mellett egy, csak a börze honlapjáról elérhető Online Tér került bevezetésre, melynek köszönhetően a vállalatok a rendezvény weboldalán saját virtuális standdal jelenhettek meg. Ezt a szolgáltatást önállóan is igénybe lehetett venni, így azok a cégek is meghirdethették ajánlataikat, akik a börzén személyesen nem tudtak megjelenni, de nagyon sok a helyszínen standdal megjelenő kiállító is igénybe vette a szolgáltatást a megjelenés kiegészítéseként. Az online kapcsolat-felvétel és informálódás iránti igény a látogatók részéről is jelentkezett, hiszen az újításnak köszönhetően azok is böngészhettek a több mint 100 kiállító ajánlatai között, akik vidékiként, vagy munkahelyi elfoglaltságok miatt nem tudtak kilátogatni a börzére.

Fontosak a személyes karriertippek is

Az OnlineTér népszerűségét mutatja, hogy már első alkalommal a regisztrált látogatók közel 12%-a csak online keresett állást és adott le pályázatot. A börze honlapján ezen kívül számtalan álláskeresési, felkészítés tanács szolgálta a tudatos álláskeresést. A felhasználók több mint fele (52, 22%) ezeket a tartalmakat is használta a portálon, a kiállítói ajánlatok webes megjelenítésének népszerűségét pedig az mutatja, hogy a felhasználók 88,06%-a ezeket kereste a honlapon.

A kiállítók online standjain megtalálhatóak voltak a legfontosabb kiállítói információk és ajánlatok, ezen kívül helyet kapott minden olyan tartalom, mely még teljesebb képet adhat a munkaadó vállalatról: így a kiállítók képekkel, videókkal, saját karrier tippekkel, szavazással és fórumozási lehetőséggel is nyitottak az álláskeresők felé. A felhasználók által legnépszerűbbnek tartott tartalom a cégismertető és az állás- vagy képzési ajánlatok listája volt, ezeken kívül sokan megnézték a kiállítók elérhetőségeit és a karriertippeket is.

Az új online kezdeményezésnek köszönhetően a rendezvényt megelőzően kiugróan magas honlap-látogatottságról számoltak be a szervezők (a rendezvény hetében a honlapon átlagosan napi 6 122 egyéni látogató és 59 158 oldalletöltés), a legtöbb egyedi látogató és legmagasabb oldalletöltés szám a börze előtti napon, október 6-án volt (9833 fő egyedi látogató és 100 951 oldalletöltés).

Kommunikáció a közösség bevonásával

A börze nem csak a megújult honlappal nyitott a fiatal, internetet rendszeresen használó álláskeresők felé. A börze hivatalos Facebook oldala is 2010 őszén debütált és nem várt sikert aratott. Közel két hét alatt 1500 rajongóval és számtalan látogatói visszajelzéssel a Facebook oldal hatékonyan támogatta az álláskeresők felkészülését és a munkaerőpiac szereplőinek egymásra találását. Az új csatorna sikerét bizonyítja, hogy a börze utólagos kérdőívének összes kitöltője azt mondta, hogy hallott a rendezvény Facebook oldaláról és tagja is annak.

Úgy tűnik tehát, hogy a személyes találkozási lehetőség mellett szükség van arra is, hogy az online világ adta eszközöket kihasználva azok is lehetőséget kapjanak a kommunikációra, bemutatkozásra, akik személyesen nem tudnak megjelenni egy ilyen állásbörzén.

Sipos Mária

* * *

Milyen csatornákat használnál munkahelykeresés céljából?*

(több válasz jelölhető)

Online állásportálok 95,52%

Állásbörzék 82,97%

Személyes ismeretségek útján 61,83%

Személyzeti tanácsadó cégek, munkaerő közvetítők 49,64%

Vállalati honlapok (karrieroldalak) böngészése 45,70%

Újságok, magazinok 41,94%

Google 32,08%

Egyetemi, főiskolai karrierirodák 26,16%

Munkaügyi központok 21,86%

Levelezőlisták 9,32%

Egyéb 6,09%

*HVG Állásbörze 2010 őszi kérdőív