A nagy várakozással fogadott, ám a vetítésen a nézők egy része által kifütyült dráma Sean Penn és az elnyomó, tekintélyelvű apát játszó Brad Pitt főszereplésével egy ötvenes évekbeli amerikai család életét meséli el.

Az átlagosnak is mondható sztori azonban csak ürügyül szolgál egy sokkal fontosabb mondanivalónak: a kozmikussá táguló alkotás megjeleníti a világ keletkezését, az evolúció egyes állomásait, illetve vallási és filozófiai kérdéseket is.

A 67 éves korára mindössze ötödik játékfilmjét készítő, legendásan visszahúzódó rendező azonban nem jelent meg a díjátadón, így helyette producerei vették át az elismerést.

A zsűri nagydíját ezúttal két alkotás közt osztották meg, a török Nuri Bilge Ceylan Volt egyszer egy Anatólia című filmjét és az Arany Pálmát korábban már kétszer is elnyert belga Jean-Pierre Dardenne és Luc Dardenne Le gamin au vélo (A biciklis kölyök) című drámáját egységesen elismerésre méltónak találta a Robert De Niro vezette grémium.

A legjobb rendezésért járó díjat a dán Nicolas Winding Refn Drive című akciódrámája érdemelte ki, az erős atmoszférájú, tarantinói iróniájú rablós-autósüldözős alkotást a fesztivál közönsége is kiválóan fogadta.

A harmadik helyet, azaz a zsűri díját a Polisse című francia filmnek ítélték oda: a rendezőnő Maiwenn mozgóképe egy szkeccsszerűen felépített, dokumentumfilmes eszközöket is bőven használó alkotás, amely egy párizsi kerületi rendőrkapitányság gyermekvédelmi osztályának stresszes mindennapjait mutatja be.

A legjobb színésznő Kirsten Dunst lett, a filmje sajtótájékoztatóján ironikus megjegyzéseivel botrányt okozó, majd a fesztiválról kitiltott Lars von Trier világvége-fantáziájában nyújtott alakításáéért.

A legjobb színésznek járó elismerést pedig Jean Dujardin vehette át, a hollywoodi kezdeteket megidéző, feketefehér némafilm (The Artist) főszerepéért.

A legjobb forgatókönyv ezúttal az izraeli Joseph Cedar Lábjegyzetek című munkája lett, míg a legjobb elsőfilmnek járó Arany Kamera díjat Pablo Giorgelli argentin rendező Las Acacias című alkotása kapta, amelyet a Kritikusok Hete (La Semaine de la Critique) elnevezésű válogatásban mutattak be.

A fesztiválon magyar vonatkozású sikerek is születtek: Miklauzic Bence és Lengyel Ferenc A parkoló című forgatókönyve nyerte a közép-európai forgatókönyvek fejlesztésére szakosodott workshop, az 5. ScriptEast különdíját, a zsűri a munka friss eredetiségét, valamint a parkolóban játszódó szokatlan fekete komédia elbűvölő karaktereit emelte ki méltatásában. De nagy érdeklődés mellett mutatták be az ír–holland–magyar koproducióban készült a The Other Side of Sleep (Az álom másik oldala) című játékfilmet is, amely egy Írország közepén, kísértetként élő fiatal munkáslány múltidézéséről szól.

Rebecca Daly első játékfilmje, amely a Pusztai Ferenc által vezetett KMH Film koprodukciójában készült, és az alkotás utómunkálatai is Budapesten folytak, a Rendezők Kéthete szekcióba kapott meghívást, csakúgy, mint Till Attila Csicska című rövidfilmje.