Fotó: parlament.hu (képernyőfotó)
Hirdetés

Arató Gergely (DK) felidézte, hogy az elmúlt hónapokban két baleset is történt a Keletiben, aztán a Nyugati pályaudvar állt le. Most éppen azt hallották, a Déliben „kelt önálló életre” egy vasúti szerelvény. „Az a helyzet, hogy amíg önök galacsinokkal gyurmáznak, addig összeomlik a magyar vasút” – fogalmazott.

Kitért arra, hogy rendszeresek a leállások, a műszaki hibák, a járatkimaradások, a váltó- és jelzőrendszeri hibák. Ilyen műszaki színvonal mellett a súlyosabb baleset veszélyét sem lehet kizárni. Arra volt kíváncsi, hogy mikor vetnek véget a vasúti beruházásokkal és beszerzésekkel kapcsolatos pazarlásnak és korrupciónak? Mikor tesznek végre érdemi lépéseket annak érdekében, hogy javuljon a vasúti pályák állapota? Kértek-e információkat a szerb hatóságtól az újvidéki balesetről, és ellenőrzik-e, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának építése, és a többi vasúti beruházás biztonságos-e? – sorolta.

„Nincs ma szilárdabb anyag a trágyánál, mint amire önök építhetik a vasút fejlesztését”

– jelentette ki a saját maga hatása alá kerülő Arató Gergely.

„Mint mezőgazdász, ajánlom a figyelmébe, hogy minden abból a bizonyos dologból indul el, hiszen a termőföld minőségéhez az a bizonyos dolog nagy mértékben járul hozzá, és ezzel gyarapítja a mezőgazdasági termelés hatékonyságát. Ne becsülje tehát alá annak a bizonyos szerves anyagnak a jelentőségét”

– kezdte reagálását Lázár János.

Korábban írtuk

Lázár János építési és közlekedési miniszter úgy reagált: a kormány az elmúlt évtizedben 1200 kilométer vasútvonalat újított fel mintegy 1440 milliárd forintból és jó néhány járművet is vásároltak. A baloldali kormányok „serpenyőjében” azonban szerinte nincs semmi, kormányzásuk idején semmi ilyesmi nem történt – közölte.

A miniszter nem vitatta, hogy jelentős forrásbevonásra van szükség, maga is ezt hirdeti – mondta. Tervei szerint ez több lábon állna majd: a költségvetés mellett fel kell venni államhitelt és nem tartotta ördögtől valónak akár a magántőke bevonását sem. Kijelentette, a pazarlásnak gyorsan véget vetett azzal, hogy a vasútnál a beszerzési érték 92 százalékát közbeszerzések formájában bonyolítják. A baloldali kormányok idején ez 23 százalék volt – jegyezte meg. Jelezte: nagyon rövid időn belül 500 kilométernyi vasúti pályát újíthatnak meg az EIB-hitelből, vagy ha így nem sikerül, akkor magyar és nemzetközi konzorcium bevonásával. Kitért arra is, a MÁV pontosan elkészítette, milyen járművekre van szükség.

Az újvidéki baleset kapcsán a szerb féltől nem kértek információt, de belső vizsgálatot lefolytattak. Uniós tanúsítvánnyal rendelkező szakértők vizsgálják, hogy megfelel-e a biztonsági követelményeknek a Budapest-Belgrád vasútépítés. Megállapították, hogy mindenben megfelelnek a legszigorúbb uniós elvárásoknak – közölte.

A képviselő a választ nem fogadta el.

Az élő videóban tudnak visszatekerni, hogy meghallgassák a fenti részletet: