Fotó: MTI/Vasvári Tamás
Hirdetés

A bekötő út 770 méteren, részben új nyomvonalon, részben már meglévő út fejlesztésével valósult meg 608 millió forintból, megépülésével elkerülhetővé vált a városközpont.

Az átadó ünnepségen Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy az idei évben rekord összegben, összesen 566 milliárd forintból valósultak meg közúti fejlesztések.

Közölte: 2016 és 2024 között országosan összesen mintegy 5000 milliárd forintot fordítanak közúti és vasúti fejlesztésre. A közúthálózat korszerűsítésére szánt 3200 milliárd forintból 1800 milliárd forint hazai forrásból származik.

A fejlesztések célja, hogy a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városok gyorsabban, biztonságosabban megközelíthetők legyenek. Ezen kívül cél az is, hogy az ország bármely pontjáról félórán belül elérhetővé váljon egy négysávos útszakasz – fűzte hozzá.

A helyettes államtitkár elmondta: Székesfehérvártól Veszprémig már végig négysávos úton autózhatunk. A két szomszédos megyeszékhely közötti szakaszon öt beruházásban, 27 kilométeren összesen közel 54 milliárd forintnyi fejlesztés valósult meg a 8-as főút vonalán 2015 óta.

Campanari-Talabér Márta, Várpalota polgármestere (Fidesz-KDNP) azt hangsúlyozta, hogy a most megújult útszakasz a város egyik legrosszabb, nagy forgalmú utcája volt, melynek felújítása már régóta váratott magára.

Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára, a térség országgyűlési képviselője tudatos útfejlesztésnek nevezte a közelmúltban megvalósult beruházásokat, melyek részeként Várpalotán 450 millió forintból korszerűsödött az úthálózat.