Homolya Róbert hozzátette, a vasúttársaság számára fontos, hogy az elővárosi vasútvonalak mentén minél több ilyen jellegű beruházást tudjanak kialakítani az önkormányzatokkal. Mindezekre a fejlesztésekre szükség van, hogy az emberek könnyebben le tudják tenni az autót és az egyéni közlekedési módról a fenntarthatóbb és zöldebb közösségi közlekedésre tudjanak váltani. Kiemelte, a budapesti elővárosi vonalakon a terveik szerint 2021 és 2023 között 3000, a mostanihoz hasonló parkolót szeretnének kialakítani.

Hirdetés

Tuzson Bence, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, hogy az agglomerációban az egyik legfontosabb dolog a közlekedés és annak mielőbbi fejlesztése. Közölte, hogy az elmúlt időszakban a térségben közúti és vasúti fejlesztések is történtek, utóbbiakról megjegyezte, hogy hat darab emeletes motorvonat közlekedik majd ezen a szakaszon, amelyekkel a közlekedés kényelmesebbé válik, és remélhetőleg gyorsabb, illetve pontosabb is lesz a vasút.

Dióssi Csaba, Dunakeszi város polgármestere (Fidesz-KDNP) elmondta, a most kialakított parkoló fontosságát jelzi, hogy a beruházást nem európai uniós forrásból finanszírozták, hanem a város és a MÁV a saját forrásait csoportosította át erre a célra. Hozzátette, agglomerációs településként Dunakeszi számára rendkívül fontos a közlekedés, amelyben kiemelt szerepe van a vasútnak, ugyanis vonattal 20-25 perc alatt be lehet érni a városból Budapestre a Nyugati pályaudvarra. Ahhoz pedig, hogy ezt a közlekedési módot minél többen tudják igénybe venni, parkolófejlesztésekre van szükség.

Korábban írtuk