Az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak – hangsúlyozták közleményükben.

Hirdetés

A döntés érinti mások mellett a (Miskolc-Tiszai-) Nyékládháza-Tiszaújváros, a (Mátészalka-) Kocsord alsó – Csenger, Újszeged – Mezőhegyes, és a Mezőhegyes Battonya, illetve a Somogyszob – Nagyatád vonalat. Az érintett mellékvonalak teljes listája a www.mavcsoport.hu oldalon a Hírek alatt olvasható.

A közlekedési társaság kiemelte: ezúttal nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány, amelynek enyhítésére a MÁV-Volán-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.

A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítmény-többlet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amellyel összefüggésben a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz – emlékeztetnek a közleményben.

Korábban írtuk

Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, „így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait” – olvasható a MÁV-Volán-csoport közleményében.